General Motors a recâştigat poziţia de lider al industriei auto

General Motors (FM) a recâştigat poziţia de lider în industria auto globală după vânzările de anul trecut, depăşind Toyota, dar compania japoneză se anunţă o ameninţare mult mai serioasă în acest an, odată ce va finaliza reconstrucţia după cutremurul devastator din primăvara anului 2011.

249 afișări
Imaginea articolului General Motors a recâştigat poziţia de lider al industriei auto

General Motors a recâştigat poziţia de lider al industriei auto (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

GM, care a ieşit din faliment în vara lui 2009, a anunţat joi seara că a vândut anul trecut 9,026 milioane de autovehicule la nivel mondial, în urcare cu 7,6% faţă de nivelul din 2010, iar marca Chevrolet a stabilit un nou record de vânzări, cu 4,76 milioane de maşini.

Grupul american a intrat în faliment în anul 2009 şi a trecut printr-o restructurare rapidă finanţată cu bani publici.

Vânzările Toyota au scăzut, potrivit estimărilor, cu 6% în 2011, la 7,9 milioane de autovehicule, afectate de reduceri severe ale producţiei după cutremurul, valul tsunami şi criza nucleară care au lovit anul trecut Japonia, precum şi de inundaţiile devastatoare din Thailanda.

Constructorul japonez accelerează producţia pentru a reface stocurile epuizate şi va creşte în acest an capacitatea de producţie a fabricilor din mai multe state emergente, inclusiv Brazilia şi Chin.

Grupul german Volkswagen a reuşit de asemenea să depăşească Toyota în urma dezastrelor naturale din 2011, cu vânzări de 8,16 milioane de autovehicule.

Toyota nu a emis în acest an o prognoză de vânzări la nivel de grup, însă estimează că numărul de vehicule comercializate de compania-mamă va creşte cu 20% faţă de 2011, la nivelul record de 8,48 milioane de maşini.

Compania japoneză va prezenta raportul final de vânzări pentru 2011 până la sfârşitul acestei luni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici