Managerii despre scăderea economiei: Nu am ştiut de ce am crescut înainte de criză, acum nu ştim de ce scădem

Lipsa managerilor cu experienţă şi creşterea haotică din trecut au făcut ca multe firme să nu reziste celor doi ani de criză.

289 afișări
Imaginea articolului Managerii despre scăderea economiei: Nu am ştiut de ce am crescut înainte de criză, acum nu ştim de ce scădem

Managerii despre scăderea economiei: Nu am ştiut de ce am crescut înainte de criză, acum nu ştim de ce scădem (Imagine: Shutterstock/Publimedia)

La aproape trei ani de când criza globală şi-a făcut simţite efectele şi la Bucureşti, timp în care economia a pierdut 30 de miliarde de euro şi zeci de mii de firme au intrat în insolvenţă sau au dispărut de pe piaţă, managerii, consultanţii spun că "nu am ştiut de ce creşteam în anii de boom, iar acum nu ştim de ce scădem".

"Agenţiile de rating şi FMI ne spun că nu stăm atât de rău. Mulţi au câştigat şi pierdut fără să ştie de ce au câştigat şi pierdut. În viitor, managerii ar trebui să ştie mai bine în ce direcţie merg", spune Vasile Iuga, şeful biroului local al PricewaterhouseCoopers (PwC), unul dintre cei patru giganţi în audit la nivel mondial.

Iuga a lansat ieri oficial şi cartea "Formule de succes pentru următorul deceniu", scrisă în colaborare cu Andrej Vizjak, liderul Serviciilor de Consultanţă în Afaceri ale Pwc pe regiune. Cartea analizează cum au reacţionat cele mai importante 500 de companii în primul an de scădere a economiei (2009), distingându-se patru profiluri de jucători care au învins criza. "Managerii pricepuţi pot să facă diferenţa. România are nevoie de manageri profesionişti, pe care să-i educe şcoala", spune Iuga.

"Marile companii au rămas cât se poate de sănătoase şi au capacitatea să tragă economia în sus. La nivelul firmelor mici şi mijlocii situaţia este complicată, după ani îndelungaţi în care nu au făcut modernizări şi multe sunt prea supraîndatorate pentru a supravieţui", spune Guy Poupet, pre­şe­dintele BRD.

Citeşte mai multe despre cauzele scăderii economiei pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici