- Home
- Economic
- TIMIŞOARA, (22.05.2014, 15:14)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nestle exportă 40% din napolitanele şi cafeaua solubilă produse la fabrica din Timişoara
Grupul elveţian Nestle, care a investit 10 milioane de euro în fabrica de la Timişoara de la achiziţia din 2001, exportă în prezent 40% din napolitanele şi cafeaua solubilă produse în această unitate în 12 state şi intenţionează să intre şi pe alte pieţe externe.
752 afișări
Nestle exportă 40% din napolitanele şi cafeaua solubilă produse la fabrica din Timişoara (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Aproximativ 25% din exporturi sunt reprezentate de napolitane, sub brandurile Balaton în Ungaria, Mura în Bulgaria şi Nesquick în celelalte state. Explorăm toate statele din Europa cu brandul Nesquick, sunt proiecte care se realizează în timp", a declarat directorul fabricii din Timişoara, Ramon Mendivil.
Oficialii companiei au arătat că nu au fixat un target pentru creşterea ponderii exporturilor. Printre alte state în care exportă se numară Grecia, Olanda, Franta, Marea Britanie şi Israel.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Anonymous a întrerupt parada de Ziua Victoriei pe televizoarele smart din Siberia
-
9 mai - Ziua Naţională a Oinei. Se împlinesc 125 de ani de la disputarea primului campionat naţional de oină
-
Cutremure în Gorj şi Vrancea, joi după-amiază, la trei minute unul de celălalt
În ceea ce priveşte brandul Joe, acesta este destinat exclusiv pieţei româneşti şi este al treilea contributor la businessul Nestle România, cu o pondere de 10%, incluzând atât napolitanele, cât şi îngheţata. Acesta este devansat în ordine de brandul Nescafe, care are o pondere de 18% din afaceri, şi produsul culinar Maggi, cu 17%. În total, segmentul dulciuri reprezintă 16% din cifra de afaceri a Nestle România.
Potrivit datelor Nielsen, citate de companie, Joe deţinea la finele lunii martie 25% din piaţa de napolitane în valoare.
"Vânzarile de napolitane se ridică la 55 milioane euro, reprezentând circa 10% din piaţa totală de dulciuri", a arătat Eduard Gongonie, business executive manager confectionary.
La fabrica din Timişoara sunt produse anual peste 90 de milioane de napolitane. Unitatea are un număr de 440 de angajaţi şi o suprafaţă totală de 21.360 metri pătraţi.
Nestle a intrat pe piaţa românească în 1995, în 2001 a cumpărat fabrica de napolitane Joe, de la Timişoara, de la omul de afaceri Florentin Banu, unde ambalează şi cafeaua solubilă Nescafe. După achiziţia Joe, cifra de afaceri a Nestle pe piaţa românească s-a dublat. Ulterior, în 2006, a achiziţionat Delta Ice Cream, care avea o unitate de producţie lângă Bucureşti. În 2008, compania a transferat producţia în Bulgaria.
"Am investit în România şi vom continua să investim, să ne îmbunătăţim fabrica", a declarat directorul general al Nestle Romania, Herve de Froment.
Întrebat de evoluţia afacerilor anul trecut, şeful companiei nu a dorit să dezvaluie cifrele, dar a dat de înţeles că Nestle România a rămas profitabilă.
În ultima parte a anului trecut, de Forment estima că Nestle Romania va încheia 2013 cu o cifră de afaceri similară cu cea din 2012 şi avea ca obiectiv creşterea şi rămânerea pe profit.
În 2012, compania a raportat o cifră de afaceri de 718 milioane lei (161 milioane euro), în creştere cu 8% comparativ cu anul anterior, şi a trecut pe profit, de 5,5 milioane lei (1,23 milioane euro), după mai mulţi ani în care a înregistrat pierderi.
"Trebuie să avem o vară bună, ca să avem un an mai bun. Îngheţata poate face diferenţa. Anul trecut nu a fost un an bun. Piaţa de cafea este în scădere, la fel şi cea de alimente pentru bebeluşi, pentru că şi numarul de naşteri este în scădere. Segmentul petfood este în creştere. Joe este în creştere. Este un mix: unele segmente cresc, altele au dificultăţi", a arătat de Froment.
Portofoliul Nestle România cuprinde cereale pentru micul dejun şi batoane de cereale, băuturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, îngheţată, produse culinare, produse pentru sugari şi hrană pentru animale.
Şeful companiei a arătat că Nestle are un portofoliu echilibrat, cele mai multe dintre branduri fiind lideri pe categoriile lor.
Grupul elveţian Nestle este prezent în 86 de ţări, cu un număr de 468 de fabrici şi 300.000 de angajaţi.
Citește pe alephnews.ro: Noul film „Stăpânul inelelor” va fi lansat în 2026. Cine va face parte din distribuție
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ca între Prime Doamne: Ce i-a transmis Jill Biden lui Carmen Iohannis după întâlnirea de la Casa Albă
Prăbuşirea dureroasă a celei mai fierbinţi pieţe imobiliare: birourile stau goale, spaţiile comerciale sunt pustii, iar clădirile fantomă rezidenţiale domină orizontul
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe