- Home
- Economic
- STOCKHOLM, (02.12.2013, 21:18)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O sută de maşini fără şofer fabricate de Volvo Cars vor circula pe străzile din Goteborg în 2017
O sută de maşini care circulă fără şofer, fabricate de constructorul auto Volvo Cars, vor rula pe străzile din Goteborg şi în împrejurimile acestui oraş suedez în 2017, a anunţat luni compania care se află în proprietate chineză.
570 afișări
O sută de maşini fără şofer fabricate de Volvo Cars vor circula pe străzile din Goteborg în 2017
Iniţiativa pilot, numită "Condu-mă", dotată cu un buget de 500 de milioane de coroane (circa 56 milioane de euro), este rezultatul unui proiect comun al Volvo Cars cu mai multe instituţii publice, precum Administraţia transporturilor şi primăria oraşului Goteborg.
"Nu suntem cea mai mare ţară din lume, nici cel mai mare producător auto, dar compensăm prin faptul că dovedim inteligenţă şi capacitate de colaborare", a declarat directorul general al Volvo Cars, Haakan Samuelsson, într-o conferinţă de presă la Stockholm. El a făcut referire la tradiţia parteneriatelor public-private din Suedia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România are nevoie de o altă structură statală, care să-ți folosească banii mai eficient și să genereze creștere economică
-
Parada Kremlinului. Rusia prezintă tancuri occidentale capturate în Ucraina
-
Speranţa de viaţă la naştere a crescut în Europa în 2023. Care este situaţia României
-
Poşta Română: Până la sfârşitul zilei, estimăm că ne vom apropia de procentul maxim de livrare a pensiilor
Volvo Cars este deţinută din 2010 de compania chineză Geely Holding Group.
Primele maşini fără şofer vor putea rula cu o viteză maximă de 70 de kilometri pe oră pe o reţea rutieră de circa 50 de kilometri selecţionată de promotori, care include şi trasee cu circulaţie intensă.
Proiectul va începe încă din 2014, prin prospectarea clienţilor şi dezvoltarea tehnologiei.
Pentru a intra în circulaţie, vehiculele fără şofer vor fi prevăzute cu sisteme de camere la 360 de grade, GPS-uri şi detectoare care le vor permite să ruleze în siguranţă deplină şi să evite coliziunile.
Apariţia acestui nou mijloc de transport pune problema responsabilităţii, care în prezent revine în totalitate şoferilor. Trebuie să fim atenţi la lege, a declarat ministrul Infrastructurii, Catharina Elmsater-Svard, fără să dea detalii privind eventualele modificări legislative.
Alţi producători de automobile, precum şi gigantul american al Internetului Google se întrec să fie primii care să vândă maşinile fără şofer marelui public.
Compania japoneză Nissan anticipează că va lansa pe piaţă primele astfel de modele în 2020.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
NATO afirmă că Rusia desfășoară „activități maligne” asupra statelor membre. Ce decizie a luat Consiliul Nord-Atlantic
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de înger din Călărași. Ce a scos la suprafață ancheta autorităților
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe