Renault admite că scandalul de spionaj ar putea fi doar o manipulare

Renault a admis pentru prima dată că scandalul de spionaj de la începutul acestui an, care a deteriorat relaţia companiei cu guvernul francez şi ar fi putut crea tensiuni diplomatice între Franţa şi China, ar putea fi doar o manipulare.

23 afișări
Imaginea articolului Renault admite că scandalul de spionaj ar putea fi doar o manipulare

Renault admite că scandalul de spionaj ar putea fi doar o manipulare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Autorităţile franceze sunt jenate de situaţie şi spun că Renault se va confrunta cu toate consecinţele şi responsabilitatea pentru evenimente.

"Un anumit număr de elemente ne îndreaptă către îndoieli. Ori ne confrumtăm cu un caz de spionaj şi un înalt executiv pe probleme de securitate îşi protejează sursa în pofida situaţiei create. Ori Renault este o victimă a manipulării, nu ştim de ce natură, care ar putea fi inclusiv o fraudă. În acest caz, dacă toate îndoielile se risipesc, vom propune reangajarea celor trei directori (suspectaţi în ianuarie că au vândut secrete industriale şi concediaţi - n.r.) şi, în orice caz, Renault va avea mare grijă să remedieze orice injustiţie", a declarat directorul de operaţiuni al grupului, Patrick Pelata, într-un interviu pentru Le Figaro.

Renault a apelat în ianuarie la justiţia franceză în baza nuor suspiciuni că a fost ţinta spionajului industrial, care ar fi vizat programul de vehicule electrice derulat împreună cu Nissan. Compania exprima atunci temeri că detalii din proiectele vizate ar fi fost transmise unei puteri străine. Grupul a concediat atunci trei directori, suspectaţi că ar fi orchestrat spionajul în schimbul unor sume de bani de la presupusa putere străină.

Cei trei au negat toate acuzaţiile şi au acţionat Renault în justiţie.

Cazul a tensionat relaţiile dintre Renault şi guvernul francez, care deţine 15% din acţiunile companiei. Autorităţile au criticat Renault pentru că nu a informat imediat instituţiile de resort cu privire la cazul de spionaj, alegând să deruleze mai întâi o anchetă internă.

Situaţia ar fi putut de asemenea să degenereze într-o dispută diplomatică între Franţa şi China, după ce o sursă guvernamentală a declarat, înainte de iniţierea anchetei oficiale, că anchetatorii suspectau, în primele faze ale investigaţiei, o posibilă legătură cu China.

"Ceea ce contează astăzi este să ajungem repede la adevăr, iar dacă suspiciunile au fost nefondate să se facă dreptate, să fie restabilită încrederea, iar compensaţia plătită", a declarat vineri, la postul de radio RMC, ministrul francez al economiei, Christine Lagarde.

Ea a adăugat că "toate consecinţele" vor trebui suportate în privinţa responsabilităţii pentru situaţie.

"Nimeni nu ar trebui să tragă fără ţintă şi să acuze fără dovezi", a afirmat Lagarde.

Surse apropiate investigaţiei au declarat joi pentru AFP că anchetatorii nu au găsit dovezi care să probeze acuzaţiile aduse de Renault împotriva celor trei directori. Acuzarea se baza pe descoperirea unor conturi în străinătate care să demonstreze că cei trei au obţinut bani pentru a divulga informaţii confidenţiale.

Avocatul Renault, Jean Reinhart, a declarat joi că serviciile contraspionaj din Franţa caută în continaure conturile respective în Elveţia şi Liechtenstein şi a respins presupunerea că grupul auto ar fi fost manipulat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici