- Home
- Economic
- BERLIN, (24.09.2015, 16:36)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia
Scandalul emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen (VW) a lovit mediul de afaceri şi politic din Germania, iar analiştii avertizează că criza poate deveni principalul risc la care este expusă economia, mai periculos decât criza din Grecia, relatează Reuters.
7182 afișări
Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia
Volkswagen este cel mai mare dintre producătorii auto germani şi unul dintre principalii angajatori din ţară, cu peste 270.000 de salariaţi în Germania şi un număr chiar mai mare care lucrează pentru furnizori.
Directorul general Martin Winterkorn a plătit deja preţul scandalului manipulării rezultatelor testelor de poluare ale automobilelor diesel, izbucnit în SUA, şi şi-a anunţat miercuri demisia, iar analiştii evaluează impactul crizei asupra economiei germane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
-
Comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, în vizită la Bucureşti
-
Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
Argentina solicită arestarea ministrului iranian de Interne pentru rolul dintr-un atentat. Argentinienii au cerut Interpolului să emită o notificare de arestare pe numele iranianului
"Dintr-o dată, Volkswagen a devenit un risc mai mare pentru economia germană decât criza datoriilor din Grecia", a declarat Carsten Brzeski, economist şef la ING.
El a arătat că dacă vânzările VW vor scădea în America de Nord în lunile următoare, acest fapt va avea impact nu doar asupra companiei, ci şi asupra întregii economii germane.
Volkswagen a vândut anul trecut aproape 600.000 de automobile în SUA, reprezentând circa 6% din vânzările globale de 9,5 milioane de vehicule.
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a avertizat că grupul riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari, sumă care depăşeşte profitul operaţional din 2014.
Chiar dacă această sumă poate fi acoperită de rezervele de numerar de 21 de miliarde de euro deţinute de grup, scandalul a provocat temeri că vor avea loc concedieri masive.
O îngrijorare mai largă a guvernului german este că şi alţi producători auto, precum Daimler şi BMW, ar putea să fie afectaţi de dezastrul de la VW.
Nu există informaţii că cele două companii ar fi comis ilegalităţi, iar unii analişti consideră că impactul va fi limitat.
Guvernul german a dat asigurări miercuri că industria auto va rămâne un pilon important al economiei, în pofida adâncirii crizei la VW.
"Este o industrie extrem de inovativă, de mare succes pentru Germania, cu numeroase locuri de muncă", a spus un purtător de cuvânt al Ministerului Economiei.
Analiştii avertizează însă că tocmai această dependenţă de sectorul auto ar putea deveni un pericol pentru economie, care va creşte în acest an, potrivit estimărilor, cu 1,8%.
Germania se confruntă deja cu impactul încetinirii creşterii economiei chineze.
"Dacă vânzările auto vor scădea, faptul va afecta şi furnizorii şi cu ei întreaga economie", a declarat Martin Gornig, analist la institutul de cercetări DIW din Berlin.
În 2014, în industria auto germană lucrau 775.000 de persoane, reprezentând aproape 2% din forţa de muncă totală.
În plus, automobilele şi componentele auto sunt cele mai de succes exporturi ale Germaniei, cu vânzări în străinătate de peste 200 de miliarde de euro în 2014, respectiv aproape o cincime de totalul exporturilor ţării.
"Acesta este motivul pentru care scandalul nu este un fleac. Economia germană a fost lovită în centrul său, în marca Made în Germany", a declarat Michael Huether, şeful institutului economic IW.
Există şi voci care susţin că impactul asupra economiei nu va fi exagerat.
"Nu cred că întreaga industrie auto germană va fi afectată. Nu va fi recesiune din cauza unei singure companii", a spus Joerg Kraemer, economist şef la Commerzbank.
Asociaţia comercială germană BGA a încercat la rândul ei să calmeze publicul, apreciind că nu există semnale că clienţii din străinătate încep să pună la îndoială calitatea şi seriozitatea companiilor germane.
"Nu există o suspiciune generală faţă de bunurile cu eticheta Made in Germany”, a declarat directorul general al BGA, Andre Schwarz.
El a recunoscut faptul că există un anumit nivel de îngrijorare în rândul companiilor germane, că scandalul legat de înşelătoria privind nivelul real al emisiilor motoarelor diesel ar putea avea un efect de domino asupra afacerilor lor, erodând marca "Made in Germany".
Unii analişti văd o ironie a situaţiei. În timp ce economia Germaniei a rezistat crizei datoriilor din zona euro şi încetinirii din China, se poate confrunta acum cu cel mai mare risc, venit chiar din interior, din partea unei companii proprii.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Citește și: SCANDALUL VOLKSWAGEN - Die Welt: Guvernul german şi UE ştiau că VW utiliza sisteme speciale privind emisiile - VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe