România, pe penultimul loc în regiune la utilizarea de online banking, deşi procentul a crescut de 3 ori

Procentul utilizatorilor de online banking pe piaţa locală a crescut în ultimii trei ani cu patru puncte procentuale, la 6%, însă plasează România pe penultimul loc în regiune, înaintea Serbiei, cu o pondere de 5%, primele poziţii fiind ocupate de Cehia, cu o utilizare de 62%, şi Austria, cu 55%.

1467 afișări
Imaginea articolului România, pe penultimul loc în regiune la utilizarea de online banking, deşi procentul a crescut de 3 ori

România, pe penultimul loc în regiune la utilizarea de online banking, deşi procentul a crescut de 3 ori (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

În Slovacia, gradul de utilizare a serviciilor de online banking se ridica în 2013 la 45%, iar în Ungaria se situa la 27%.

Aproape o treime dintre utilizatorii de Internet banking (28%) utilizează canalul pentru a efectua plăţi fără numerar, ordine de plată sau pentru a-şi verifica situaţia contului, potrivit unui studiu comandat de Erste Group şi BCR.

Acesta a fost realizat în februarie pe un eşantion de 1.238 de persoane cu vârste între 15 şi 65 de ani, reprezentând populaţie bancarizată şi clienţi cu venituri medii spre mari, cu un portofoliu de investiţii.

O cincime dintre persoanele care au relaţie cu cel puţin o bancă foloseşte serviciul de online sau mobile banking, dar şi serviciile dintr-o sucursală, se arată într-un comunicat al BCR.

În România, 26% dintre participanţii cu vârste între 30 şi 49 ani deţin un smartphone, 14% o tabletă, 47% au un PC si 41% un laptop sau notebook. Circa jumătate (47%) dintre utilizatorii de smartphone şi tablete utilizează internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plăţi şi ordine de plată, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor şi a soldului.

Potrivit studiului, 69% dintre cei care deţin deja produse bancare efectuează plăţi, retrageri şi constituie depozite la zona de self service, fiind canalul de tranzacţionare folosit cel mai des, iar zona de consiliere rapidă deserveşte peste 60% din respondenţi pentru operaţiuni de tranzacţionare.

Totodată, 63% dintre respondenţi se informează cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancară, 51% solicită consiliere, iar 28% se informează de la familie sau prieteni.

BCR are peste 250.000 de utilizatori activi ai serviciilor bancare digitalizate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici