- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (22.08.2014, 11:37)
- Raluca Ghinea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii depăşesc britanicii, belgienii şi ruşii la cumpărarea de smartphone-uri de pe internet
Românii sunt fruntaşi la cumpărarea de smartphone-uri (telefoane inteligente) de pe internet, după ce se informează online, depăşind ca pondere britanicii, belgienii şi ruşii, potrivit unui studiu GfK realizat pe cele patru pieţe, iar procesul de cumpărare durează cel mai puţin, respectiv 15 zile.
292 afișări
Românii depăşesc britanicii, belgienii şi ruşii la cumpărarea de smartphone-uri de pe internet (Imagine: Publimedia/Shutterstock)
Puţin peste jumătate (55%) dintre românii care caută informaţii pe internet despre un smartphone fac achiziţia online, vizitând în medie 8 site-uri, pentru care alocă în parte 7,8 minute, se arată într-un comunicat GfK.
Aceştia sunt urmaţi de britanici, care cumpără online produsul în proporţie de 42,5%, după ce au vizitat 9 site-uri, cu un timp alocat de 7,7 minute fiecăruia. Belgienii analizează informaţii de pe circa 21 de site-uri, unde petrec 2,5 minute pe fiecare, dar sub o treime (32%) achiziţionează în final online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Kim Jong-Un este acuzat că-l ajută pe Putin în război. Rusia a atacat Ucraina cu rachete nord-coreene
-
MAE: Nouă cetăţeni români şi membri de familie au fost evacuaţi din Fâşia Gaza
-
Rusia îşi intensifică producţia de armament, după ce Statele Unite au anunţat un nou ajutor pentru Ucraina
-
Proteste violente de Ziua Muncii în Franţa şi Turcia
Ruşii se situează la polul opus faţă de români în ceea ce priveşte cumpărăturile de pe internet, doar 19% optând pentru această metodă. Ei caută date, în medie, pe 7 site-uri, cu cira 3,4 minute dedicate fiecăruia.
"În general, cumpărătorii din Marea Britanie şi România au un comportament similar, petrecând mai mult timp pe mai puţine site-uri. În contrast, belgienii iau în considerare mult mai multe site-uri în căutările lor decât cumpărătorii din celelalte trei pieţe, pentru că sunt interesaţi să găsească cel mai bun preţ, în timp ce pentru ruşi procesul de informare online este mai puţin intens şi variat", explică cercetătorii de la GfK.
Pe de altă parte, românii au cel mai mic procent de căutare a informaţiilor online în vederea achiziţiei de telefoane inteligente, de doar 77%, comparativ cu 86% în cazul britanicilor, 92% la belgieni şi 95% la ruşi.
Cei care vor să-şi cumpere un smartphone se informează în general online, însă cumpără din magazine (offline) pentru că simt nevoia să atingă produsul, să-l testeze, să verifice informaţiile găsite pe site-uri, dar şi din cauza neîncrederii în plăţile electronice şi pentru a evita costul şi timpul de livrare.
Timpul dedicat pentru informarea online variază de la 24 de minute în cazul ruşilor, la 52 minute pentru belgieni, 63 minute pentru români şi 70 de minute pentru britanici, cautările fiind extinse pe durata a mai multor zile. Achiziţia efectivă este făcută cel mai rapid de români (în 15 zile) şi durează cel mai mult la britanici, care alocă 41 de zile până la cumpărarea produsului.
Cumpărătorii iau cel mai mult în considerare informaţiile de pe site-urile producătorilor şi opetatorilor de telefonie, dar şi de pe cele de comparare a preţurilor, punând accent mai redus pe opiniile exprimate pe reţelele de socializare cu privire la modelele respective de smartphone-uri, excepţie făcând cumpărătorii de iPhone.
Reţelele de socializare au încă un rol redus în influenţarea procesului de cumpărare a unui produs, deşi înregistrează un trend ascendent, cel mai mare procent de utilizare a acestora revenind belgienilor, cu 22%, iar cel mai mic ruşilor, cu 6%. Românii au urilizat social media în proporţie de 8%, iar britanicii de 14%.
"Consumatorii comută uşor între mediile virtuale de informare şi cele fizice de mai multe ori în timpul căutărilor lor. Astfel, profită de cea mai bună ofertă, indiferent dacă aceasta se găseşte pe un site de comerţ electronic sau într-un magazin offline. De aceea, procesul de înţelegere a comportamentului consumatorilor devine din ce în ce mai provocator, în special în ceea ce priveşte segmentarea consumatorilor şi identificarea diferitelor tipologii ale acestora", precizează reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă GfK.
Citește pe alephnews.ro: AUR rămâne fără candidați. Partidul a pierdut 4 procente în sondaje la europarlamentare, într-o singură lună
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe