Şcoala de Bani. Copiii învaţă despre bugetul personal şi cheltuieli la vârste fragede. Mic curs de alfabetizare financiară

Şcoala de bani, un program itinerant de educaţie financiară interactivă care se adresează copiilor cu vârste între şapte şi 14 ani, a fost lansat recent de BCR, în parteneriat cu BCR Leasing şi Fundaţia Vodafone România. La nivel naţional, avem un grad mic de alfabetizare financiară.

615 afișări
Imaginea articolului Şcoala de Bani. Copiii învaţă despre bugetul personal şi cheltuieli la vârste fragede. Mic curs de alfabetizare financiară

Şcoala de Bani. Copiii învaţă despre bugetul personal şi cheltuieli la vârste fragede. Mic curs de alfabetizare financiară

Camionul de educaţie financiară se află în Bucureşti pînă la finalul lunii iunie, urmând ca apoi să se mute în Constanţa.

 

Astfel, copiii cu vârste între şapte şi 14 ani din întreaga ţară vor beneficia gratuit de ateliere distractive în care vor învăţa noţiuni financiare de bază. Acest demers pe termen lung reprezintă o componentă a programului naţional de educaţie financiară al Băncii Comerciale Române – Şcoala de bani, program care se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu componente special dezvoltate pentru fiecare categorie, se arată într-un comunicat al băncii.

 

“Educaţia financiară e cu atât mai eficientă cu cât începe mai devreme. Vrem să îi învăţăm, de la vârste fragede, că banii se câştigă greu, prin muncă şi se pot cheltui foarte uşor dacă nu suntem suficient de conştienţi de cum ar trebui să îi gestionăm. Şcoala de bani pe roţi a fost concepută pentru a-i ajuta pe cei mici să se bucure de o experienţă completă în timpul căreia vor înţelege mai uşor concepte şi noţiuni financiare, prin joc, fără să fie nevoiţi să asculte definiţii sau formule. Ineditul camion ne permite să scoatem educaţia financiară din clasă, să o facem accesibilă copiilor din întreaga ţară şi să îi familiarizăm cu noţiuni de bază provocându-i la joacă“, a declarat Sergiu Manea, preşedintele executiv BCR.

 

În grupe de câte 15, timp de o oră şi jumătate, copiii vor avea oportunitatea să exploreze lumea banilor şi să parcurgă cinci etape ale informării şi conştientizării, toate aceste etape având aliaţi de nădejde: jocurile, interacţiunea şi voia bună. În timpul atelierului, care se va desfăşura într-un camion inedit, cei mici vor investiga categoriile de cheltuieli şi bugetul personal, vor dezbate valoarea banilor şi a obiectelor şi vor înţelege că aproape toate procesele economice sunt conectate pe plan global. Şcoala de bani pe roţi recurge la învăţarea experienţială şi jocuri pentru a-i ajuta pe cei mici să acumuleze cunoştinţe într-un timp foarte scurt. Pentru a se înscrie în acest program, cei interesaţi pot accesa pagina pentru înscrieri: https://www.scoaladebani.ro/peroti/

 

„Educaţia este unul din cei patru piloni principali ai activităţii Fundaţiei Vodafone România. Implicarea noastră în domeniul educaţiei este un angajament pe care ni l-am luat în urmă cu 19 ani, când ne-am început activitatea. Din acel moment ne implicăm activ, an de an, în programe şi parteneriate dezvoltate în întreaga ţară, având ca principal obiectiv îmbunătăţirea accesului la educaţie al copiilor şi tinerilor, indiferent de mediul din care provin. Prezenţa Fundaţiei Vodafone România în susţinerea acestui proiect este un pas natural pe care îl facem şi care completează diversitatea activităţilor educaţionale în care ne-am implicat până acum. Am găsit aşadar foarte uşor punctele comune care ne-au adus alături de BCR, în acest parteneriat”, a declarat Angela Galeţa, Director Fundaţia Vodafone România.

Potrivit unui studiu ad-hoc realizat de BCR, cei mai mulţi dintre părinţii din Bucureşti declară că nu le dau bani de buzunar copiilor. De regulă, cei care le dau fac asta săptămânal, oferindu-le celor mici în medie peste cinci lei pe zi. Conform declaraţiilor copiilor, cei mai mulţi primesc aceste sume începând de la vârsta de şase ani. Majoritatea părinţilor spun că le dau bani celor mici după ce aceştia împlinesc şapte ani, destul de târziu, mai ales în contextul în care 95% din educaţia financiară a românilor provine din familie. La nivel naţional, avem un grad mic de alfabetizare financiară, de 22%, iar planificarea unui buget este o necunoscută pentru trei români din patru.

Noul program de educaţie financiară interactivă dedicat copiilor cu vârste între şapte şi 14 ani ilustrează încă o dată preocuparea constantă şi investiţia consecventă a BCR în ceea ce priveşte consolidarea cunoştinţelor financiare ale românilor.

În 2016, banca a lansat programul Şcoala de bani – ore de educaţie financiară pentru adulţi, în cadrul căruia peste 700 de angajaţi ai BCR au devenit până în prezent profesori de educaţie financiară şi au făcut workshopuri de educaţie financiară cu peste 8000 de români.

În 2015, BCR, Asociaţia pentru Promovarea Performanţei în Educaţie (APPE), Ministerul Educaţiei şi Infomedia România au lansat programul "De la Joc la Educaţie Financiară" sub forma unui proiect pilot prin care 23.000 de preşcolari din şapte judeţe (Bucureşti, Sibiu, Dolj, Constanţa, Cluj, Timiş, Iaşi) au primit gratuit suportul de curs (manuale şi software), iar 7000 de educatori au fost formaţi pentru a susţine lecţii de educaţie financiară în grădiniţe.

În plus, BCR a lansat în 2009 campania Şcoala de Bani cu un proiect care îmbina lecţiile de teorie propriu-zisă cuprinse în două ghiduri de lucru -“Ghidul de conversaţie între buzunar şi ban”, respectiv “Ghidul de creştere a banilor” - cu elemente de divertisment şi instrumente utile în gestionarea portofelului familiei.

Totodată, în 2013, BCR şi Erste Group Bank, alături de Muzeul Naţional de Istorie a României şi Ministerul Educaţiei Naţionale, au derulat proiectul de educaţie financiară “Fabuloasa lume a banilor”, constând într-o expoziţie interactivă şi o competiţie cu teme financiare dedicate elevilor de clasele I - VIII. În acelaşi an, compania a găzduit în România expoziţia “Fabuloasa lume a banilor”, creată de ZOOM (Kids Museum din Vienna) şi Frida&Fred Museum (din Gratz). Aceasta a fost vizitată de peste 40.000 de copii din toate judeţele din sudul României.

 

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici