- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (07.10.2015, 13:25)
- Marius Oncu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
SONDAJ: Ce cred românii despre supermarketuri
Două treimi dintre români consideră că supermarketurile îi ajută să economisească, în contextul în care preţul este principalul element în alegerea locului pentru cumpărături în cazul a trei sferturi dintre participanţii la un studiu realizat de INSCOP la cererea asociaţiei marilor retaileri.
3543 afișări
SONDAJ: Ce cred românii despre supermarketuri (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Magazinele mari reprezintă locul preferat de cumpărături pentru 83,6% dintre cei intervievaţi, în timp ce 65,2% dintre români se aprovizionează şi de la magazinele de cartier, iar 45,2% şi din pieţele agro-alimentare.
Astfel, magazinele mari, de tip hipermarket, cash&carry, supermarket şi magazine discount, sunt apreciate de 89% dintre participanţii la studiu, 56,6% având o părere bună, iar 32,4% o opinie foarte bună.
"Preţul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru un procent semnificativ, de 65,1% dintre români, criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanţa faţă de locuinţă", se arată în studiul realizat la comanda Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), în perioada 27 august - 7 septembrie 2015.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România trebuie reconfigurată. Putem din 3400 de UAT-uri să avem doar 120
-
Comisia Europeană anunţă intrarea în vigoare a Legii europene privind libertatea mass-mediei
-
Statele de plată ale Ministerului britanic al Apărării au fost ţinta unor atacuri. Premierul Rishi Sunak: ,,Un actor răuvoitor" a compromis reţeaua
-
Maia Sandu: Dacă Rusia va ataca, Moldova se va apăra singură
Aproape trei sferturi dintre români (72,6%) văd în supermarketuri un catalizator pentru economie şi consideră că acestea stimulează dezvoltarea oraşelor (74,4%). De asemenea, 82,6% consideră că supermaketurile creează locuri de muncă pe plan local, în timp ce 10,7% cred că, dimpotrivă, le distrug, iar 6,7% nu au ştiut ce să răspundă.
În acelaşi timp, 54,65% dintre intervievaţi apreciază că supermarketurile oferă salarii mai mari angajaţilor decât micile magazine, în timp ce 18,4% nu sunt de acord cu această afirmaţie, iar 27% se abţin.
Cei mai mulţi respondenţi (64,9%) consideră că supermakerturile îi ajută să economisească, în timp ce 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc, iar 12,3% nu au o opinie.
Peste 70% dintre români (71,5%) sunt de părere că supermarketurile comercializează produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât pieţele iar 84,1% spun că în supermarketuri se găsesc mai multe produse la preţuri reduse decât în alte magazine.
Două treimi dintre respondenţi consideră că produsele alimentare româneşti sunt mai bune calitativ decât cele străine, iar 27% sunt de părere că acestea sunt comparabile calitativ, în timp ce doar 4,6% spun că cele româneşti sunt mai proaste.
Un procent de 39,7% dintre români spun că produsele alimentare româneşti sunt la fel de scumpe ca cele străine, iar 28,8% consideră că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe.
În privinţa impactului marilor magazine asupra producătorilor locali, opiniile populaţiei sunt împărţite. Astfel, potrivit sondajului 44,3% dintre respondenţi sunt de părere că supermarketurile ajută producătorii locali, în timp ce 41,5% cred că nu îi ajută iar 14,3% nu au încă o părere.
Studiul a arătat şi că românii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă "produs românesc". Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o reţetă românească, 26,6% spun că în această categorie intră orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume şi de brand, în timp ce 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradiţional iar pentru 12,9%, produsul românesc este cel care are un nume românesc.
Potrivit studiului, 45,6% dintre respondenţi spun că reducerea TVA la alimente s-a reflectat în scăderea preţurilor în supermarketuri, în timp ce doar 26,1% sunt de părere că micile magazine au redus preţurile din acelaşi motiv.
Măsura închiderii supermarketurilor în weekend nu este apreciată de populaţie, cei mai mulţi (52,6%) considerând că aceasta ar avea ca efect creşterea cheltuielilor pentru cumpărături, pe de-o parte, şi pierderea de locuri de muncă (54,8%) pe de altă parte. În plus, vor avea de suferit şi producătorii de alimente perisabile, susţin 61,4% dintre respondenţi, precum şi firmele de transport (57,1%). O cincime dintre români merg la cumpărături în weekend pentru alimente, produse de igienă şi de curăţenie a casei, faţă de 5% care cumpără de la magazinele mici iar 11,9% din pieţe.
În cazul în care supermarketurile s-ar închide în weekend, cei mai mulţi (45,2%) declară că ar cumpăra din acelaşi loc în timpul săptămânii şi doar 20,7% s-ar orienta către magazinele mici iar 6,1% către pieţe.
Aproape 70% dintre români cred că statul/Parlamentul/Primăria nu trebuie să intervină în reglementarea programului de funcţionare al supermarketurilor, în timp ce 20,5% cred că da, iar 10,2% nu ştiu/ nu răspund, în contextul în care 89,9% dintre respondenţi apreciază drept "convenabil" actualul orar.
În egală măsură, cei mai mulţi dintre români (75,2%) resping ideea relocării supermarketurilor în afara oraşelor, măsură care ar genera dificultăţi în aprovizionarea populaţiei. La capitolul siguranţă alimentară, 57,3% dintre respondenţi consideră că supermarketurile vând produse sănătoase şi în termenul de valabilitate (71,3%).
Studiul a fost realizat prin intervievarea la domiciliu a 1.220 de persoane, eroarea fiind de ± 2,8%.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Suntem în al Treilea Război Mondial. „Liderii” României nu văd asta încă. Cine ne apără?
Citește pe www.zf.ro: Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Citește pe www.zf.ro: Rusia se pregăteşte de atac. Agenţiile europene de spionaj au avertizat guvernele lor că Rusia pregăteşte acte violente de sabotaj pe întreg continentul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Warren Buffett compară Inteligența Artificială cu armele nucleare. Compania lui Buffett a început să folosească A.I.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
Meteorologii Accuweather anunță o vară ciudată în România. Temperaturi anormale în București
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 18:48
Comisia Europeană anunţă intrarea în vigoare a Legii europene privind libertatea mass-mediei
-
astăzi, 18:30
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 804. Vladimir Putin este învestit oficial pentru un nou mandat la conducerea Rusiei / Ucraina îşi propune să finalizeze acordul de securitate cu SUA în luna mai / Ucraina a dejucat un ,,complot sub acoperire pentru uciderea lui Zelenski"