Undă verde pentru construcţia unui nou AEROPORT, într-un popular oraş turistic din România

Consiliul Judeţean Braşov va investi 22 mil. euro în realizarea terminalului de pasageri al viitorului aeroport internaţional Braşov-Ghimbav, care va avea o suprafaţă totală de 11.000 mp şi va fi construit pe trei niveluri, anunţă CJ Braşov.

25249 afișări
Imaginea articolului Undă verde pentru construcţia unui nou AEROPORT, într-un popular oraş turistic din România

Undă verde pentru construcţia unui nou AEROPORT, în unul dintre cele mai populare oraşe turistice din România

Scheletul va fi din beton armat, iar pereţii din sticlă. Subsolul va fi destinat fluxului de bagaje şi unor spaţii administrative (transformatoare, rezerve de apă, depo­zite), la parter va fi zona de check-in (cu 10 birouri) şi spa­ţii comerciale, iar la etaj vor fi patru fluxuri de securitate, zona de control paşapoarte, zona de îmbarcare şi spaţii comerciale. Conform arhitectului Dorin Ştefan, pentru realizarea proiectului tehnic va fi nevoie de aproximativ trei luni, iar pentru realizarea lucrărilor propriu-zise, de un an şi jumătate. Costul unui metru pătrat de construcţie este estimat la 2.000 de euro, ceea ce face ca întreaga investiţie în terminal să ajungă la 22 mil. euro, potrivit calculelor ZF.

„În prezent sunt transmise la avizare documentele prin care sunt stabilite fluxurile din terminal. După avizarea acestora, vom pregăti caietul de sarcini pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor. Estimăm că în această toamnă vom lansa licitaţia şi că vom semna contractul. În cursul iernii ar urma să se elaboreze proiectul, iar anul viitor să înceapă lucrările“, a declarat Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Platforma de parcare va avea o capacitate de trei aeronave, ceea ce înseamnă că prin terminal vor putea trece 1 milion de pasageri în fiecare an.

Proiectul aeroportului este gândit modular, astfel că acesta va putea fi extins în viitor, cu costuri minime, potrivit oficialilor CJ Braşov.

„Având în vedere că terminalul de pasageri va fi unul internaţional, vom avea trafic intern, în ţară şi în spaţiul Schengen, şi internaţional, zboruri extra-Schengen, iar cele două fluxuri nu se vor intersecta, aceasta fiind o cerinţă obligatorie“, a spus Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului aeroportului din Ghimbav. În această perioadă se lucrează şi la planul de afaceri al aeroportului, document care va fi transmis Comisiei Europene.

„La nivelul Uniunii Europene se urmăreşte ca astfel de obiective să fie operate de mediul privat. În aceste condiţii, luăm în calcul concesionarea aeroportului cu plata unei redevenţe de către operatori. Am tot mai mare încredere că anul 2020 este un termen realist privind finalizarea aeroportului, mai ales că finanţarea este asigurată”, a mai spus şeful executivului judeţean.

Primul obiectiv construit al aeroportului a fost pista, cu o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri), finalizată în 2014. Potrivit devizului general întocmit de compania IPTANA SA, valoarea investiţiei în realizarea aeroportului Braşov-Ghimbav, cu tot cu TVA, este de 57,5 mil. euro.

laurenţiu.cotu@zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici