- Home
- Externe
- LOS ANGELES, (10.07.2013, 14:19)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală - FOTO
Investigatorii accidentului de la San Francisco se întreabă de ce avionul zbura atât de jos la aterizare şi de ce copilotul, cu mult mai multă experienţă decât pilotul, nu a spus mai multe despre acest lucru înainte ca nava Asiana Airlines să rateze aterizarea.
17066 afișări
Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"De ce nu au vorbit mai mult în carlinga avionului Asiana Airlines cu puţin înainte de aterizarea joasă şi dezastruoasă la San Francisco?", se întreabă publicaţia. Ziarul evocă "probleme serioase de siguranţă" ce au afectat compania Korean Air mulţi ani, subliniind că acestea au fost cauzate în parte de probleme culturale privind respectul, cu alte cuvinte, copiloţii simţindu-se obligaţi să nu pună în discuţie deciziile piloţilor, din cauza respectului tradiţional faţă de ierarhie şi autoritate, relatează Los Angeles Times online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Reacţia lui Biden după violenţele din campusuri: Au dreptul să protesteze, dar nu să provoace haos
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
În cartea "Outliers: The Story of Success" (2008), Malcolm Gladwell, un specialist în cultură pop, subliniază în mod expres asupra acestei presupuse deferenţe ca factor ce a contribuit la problemele cu care se confrunta compania Korean Air.
Compania "Korean Air a înregistrat mai multe prăbuşiri decât aproape orice altă companie aeriană din lume, într-o perioadă la sfârşitul anilor '90. Când ne gândim la prăbuşiri de avioane, ne gândim «O, probabil că au avioane vechi. Probabil că au piloţi slab formaţi». Nu. De fapt se luptau cu o moştenire culturală, potrivit căreia cultura coreeană este ierarhică. Eşti obligat să fii respectuos cu cei bătrâni şi superiorii într-un mod care ar fi de neimaginat în Statele Unite", afirmă Gladwell.
"Însă Boeing şi Airbus creează avioane moderne, complexe, care să fie pilotate de două peroane egale. Acest lucru funcţionează foarte bine în culturi în care distanţa faţă de putere este slabă (ca cea americană, în care ierarhiile nu sunt atât de relevante). Dar în culturi în care distanţa faţă de putere este puternică, este foarte dificil", adaugă specialistul.
"Utilizez studiul de caz al unei prăbuşiri foarte cunoscute în Guam a (unui avion) Korean Air. Zboară, au nişte probleme, vremea e proastă. Pilotul comite o eroare, iar copilotul nu îl corectează. Însă imediat ce Korean Air şi-a dat seama că avea o problemă de natură culturală, a rezolvat-o", subliniază el.
Ziarul american se întreabă dacă o asemenea dinamică a afectat pilotul Asiana Airlines, tot o companie sud-coreeană, sau dacă nu cumva doi piloţi experimentaţi nu şi-au dat seama că exista o problemă.
Citeşte şi:
ACCIDENTUL de la San Francisco: Avionul Boeing 777 era atât de înclinat încât unul dintre piloţi nu vedea pista
Citeşte şi:
ACCIDENTUL de avion de la San Francisco: Asiana Airlines reiterează că piloţii erau "foarte experimentaţi şi competenţi"
Citeşte şi:
Primele concluzii ale anchetei în cazul avionului Boeing 777 prăbuşit la San Francisco. MOMENTUL PRĂBUŞIRII - VIDEO
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: ACCIDENTUL de la San Francisco: Avionul Boeing 777 era atât de înclinat încât unul dintre piloţi nu vedea pista
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FOTO. Taylor Swift deține un portofoliu imobiliar în valoare de 100 de milioane de dolari. Câte locuințe posedă Miss Americana
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 21:55
Turcia suspendă schimburile comerciale cu Israel din cauza războiului din Fâşia Gaza
-
ieri, 21:51