Marinari de pe o navă sechestrată la Brest, inclusiv din România, urmează să fie repatriaţi în mai

Statul francez urmează să organizeze repatrierea a opt marinari - inclusiv din România de la bordul cargoului Karl, reţinut la Brest de aproape două luni din cauza unui litigiu comercial, a anunţat prefectura departamentului Finistère, relatează postul France3 în pagina electronică.

93 afișări
Imaginea articolului Marinari de pe o navă sechestrată la Brest, inclusiv din România, urmează să fie repatriaţi în mai

Marinari de pe o navă sechestrată la Brest, inclusiv din România, urmează să fie repatriaţi în mai (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Karl este un cargo frigorific de 76 de metri, construit în 1974, care navighează sub pavilionul Federaţiei Sfântul Kitts şi Nevis, imobilizat în port de la 24 februarie, la bordul căruia se află marinari originari din Honduras, Guatemala şi România, potrivit postului care nu face alte precizări. Cei opt membri ai echipajului, ale căror contracte au expirat la 29 martie, nu şi-au mai primit salariile din martie, iar din 2 aprilie nici livrări de hrană, anterior asigurată de către armator, precizează prefectura într-un comunicat.

De atunci, actori din portul Brest le asigură supravieţuirea marinarilor, "sub coordonarea serviciilor statului", potrivit aceleiaşi surse. Procedurile de repatriere au fost declanşate prin Biroul francez pentru Integrare şi Imigraşie (OFII). "Marinarii vor putea astfel să se întoarcă în ţările lor în primele zile din mai", precizează prefectura.

Însă, sindicatele marinăreşti din cadrul CGT denunţă "o formă de expluzare de pe teritoriul" francez a marinarilor. Confederaţia solicită ca ei să fie repatriaţi cât mai rapid posibil, dar nu printr-o procedură de conducere la frontiere, şi după ce li se achită drepturile salariale, în valoare totală de 151.800 de dolari, a subliniat Jean-Paul Hellequin, secreatrul general-adjunct CGT pentru marinarii din vest. "Infractorii nu sunt ei, ci sunt cei care nu îi plătesc", a continuat el, cerând să fie activat fondul de solidaritate prevăzut pentru asemenea circumstanţe în vederea efectuării plăţii salariilor restante ale marinarilor.

Firma americană Reliable Cargo Shipping doreşte să achiziţioneze cargoul karl şi a plătit proprietarului navei, fundaţia suedeză Overseas Association, un acont de 360.000 de euro. Firma americană, căreia fundaţia refuza să-i livreze nava, a obţinut plasarea sub sechestru a cargoului.

Trei marinari, inclusiv căpitanul, au fost deja repatriaţi de către armator. Karl urma să livreze seminţe de cartof în Algeria.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici