„Tenet”. Un test pentru viitorul cinematografiei

  • Înainte să poată fi vizionat în SUA, superproducţia de 200 de milioane a lui Christopher Nolan va ajunge în cinematografe mai întâi în Europa
  • Este un test pentru viitorul cinematografiei
  • Motivul lansării filmului în afara SUA este faptul că doar o cincime dintre casele din America sunt deschise, ratele de infecţie fiind în prezent din nou în creştere
1263 afișări
Imaginea articolului „Tenet”. Un test pentru viitorul cinematografiei

„Tenet”. Un test pentru viitorul cinematografiei

Christopher Nolan a insistat ca filmul său să fie prezentat mai întâi în cinematografe, şi nu ca stream, în semn de solidaritate faţă de operatorii de cinema şi ca sprijin faţă de instituţia cinematografului ca element vital al societăţii.

Ar trebui să mergem la cinema, indiferent cum ar fi acest film, ne îndeamnă cotidianul Berliner Zeitung. Ar trebui să fie văzut chiar şi de cei cărora nu le plac filmele science-fiction-acţiune-spionaj şi chiar dacă nu ar avea parte de aprecierea criticilor. De ce? Pentru că acest film este văzut ca ceva foarte special şi se prevede că va fi un succes în ceea ce priveşte audienţa.

Cinematografele câştigă bani când prezintă superproducţii şi când au toate locurile ocupate. Filmele ce acest gen vin de obicei de la Hollywood. Şi sunt foarte scumpe. „Tenet”, de exemplu, a costat peste 200 de milioane de dolari, la care se adaugă milioane investite în publicitate. Pentru a recupera banii şi pentru a face profit este nevoie de telespectatori din întreaga lume, chiar dacă SUA este cea mai mare piaţă. Dar acest lucru nu este uşor în vremuri de coronavirus, în SUA, unde ratele de infecţie sunt în prezent din nou în creştere, doar o cincime dintre case fiind deschise.

Acesta este şi motivul pentru care data lansării multor filme din SUA a fost amânată în ultimele luni. Unele dintre acestea sunt noul „James Bond”, continuarea lui „Avatar” sau „Mulan”, care s-ar putea să nu mai aibă deloc o lansare la cinema, fiindcă Disney îl va lansa în fluxul său online. Lansarea lui „Tenet”, a fost şi ea amânată de cinci ori şi au existat temeri că nu va mai rula în această vară.

Dar acum câteva săptămâni, Tobias Emmerich de la Warner Bros. Pictures, una dintre cele mai mari cinci companii de film din SUA, a anunţat că filmul va fi lansat în Europa pe 26 august, dar şi în Australia, Coreea de Sud, Canada şi alte câteva ţări - 70 în total. Ceea ce este remarcabil însă este faptul că nu va fi lansat în Statele Unite fiindcă nu ar fi deloc avantajos din cauza multor cinematografe închise.

Regizorul Christopher Nolan a insistat ca filmul său să fie prezentat mai întâi în cinematografe, şi nu ca stream, pentru a fi văzut de acasă. El vede în această decizie un gest de solidaritate cu operatorii de cinema şi de responsabilitate faţă de instituţia cinematografului ca element vital al societăţii.

Acest film poate fi şi o şansă de revigorare a cinematografelor europene. Vorbind despre readucerea la viaţă a cinematografelor după atâtea luni de criză, Christine Berg, directoarea Asociaţiei cinematografelor din Germania a spus că un film ca „Tenet” este „exact genul de film de care avem atâta nevoie”.

Pentru lumea cinematografică este foarte important modul în care oamenii vor răspunde acestei invitaţii. A merge la cinema ca să vezi „Tenet” va aduce caselor de producţie nu doar venituri, ci şi o încurajare. Succesul acestui film va fi, de asemenea, un semnal important pentru distribuitorii şi pentru companiile de producţie din SUA. Poate că nu se vor mai axa exclusiv pe piaţa internă în cazul filmelor viitoare sau nu vor mai amâna data de lansare a unui film într-o epocă post-corona, ci vor avea încredere într-o lume cinematografică în care şi Europa şi restul lumii contează. Doar atunci cinematografele vor avea o şansă de a supravieţui în astfel de momente dificile.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici