• Oamenii de ştiinţă australieni spun că au descoperit un obiect necunoscut care se roteşte în Calea Lactee şi despre care susţin că nu seamănă cu nimic din ce s-a mai văzut până acum.
  • Obiectul a fost descoperit pentru prima dată de un student.
Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă au descoperit un obiect "înfricoşător" care se roteşte în Calea Lactee

Obiectul a fost descoperit pentru prima dată de către Tyrone O'Doherty, student cu onoruri la Universitatea Curtin, într-o regiune din vestul Australiei, cunoscută sub numele de Murchison Widefield Array, folosind un telescop şi o nouă tehnică pe care a dezvoltat-o. Acesta a observat că obiectul eliberează o explozie uriaşă de energie radio timp de un minut întreg la fiecare 18 minute.

Obiectele care pulsează energie în univers sunt adesea documentate. Dar cercetătorii spun că ceva care se aprinde timp de un minut este extrem de obişnuit.

O'Doherty a făcut parte dintr-o echipă condusă de astrofizicianul Dr. Natasha Hurley-Walker, de la nodul de la Universitatea Curtin al Centrului Internaţional de Cercetare în Radioastronomie (ICRAR), potrivit BBC.

„[Acesta] apărea şi dispărea în decurs de câteva ore în timpul observaţiilor noastre", a declarat aceasta într-un comunicat de presă al ICRAR care a documentat descoperirea. „A fost complet neaşteptat. A fost oarecum înfricoşător pentru un astronom, deoarece nu se cunoaşte nimic pe cer care să facă aşa ceva".

Obiectele care se activează şi se dezactivează în Univers nu sunt ceva nou pentru astronomi, ei le numesc "tranzitorii".

Dar un obiect care s-a aprins timp de un minut întreg a fost "foarte ciudat", a declarat în comunicat Dr. Gemma Anderson, astrofizician la ICRAR-Curtin, citată în comunicat.

ICRAR a adăugat că, după ce a răscolit ani de zile de date, echipa a putut stabili că obiectul se află la aproximativ 4.000 de ani-lumină de Pământ, este incredibil de luminos şi are un câmp magnetic extrem de puternic.

Printre teoriile legate de ceea ce ar putea fi obiectul se numără o stea neutronică sau o pitică albă, un termen folosit pentru rămăşiţele unei stele prăbuşite. Cu toate acestea, o mare parte din descoperire rămâne un mister.

Mai multe detecţii le vor spune astronomilor dacă acesta a fost un eveniment unic şi rar sau o populaţie nouă şi vastă pe care nu am observat-o până acum", a declarat Dr. Hurley-Walker. „Aştept cu nerăbdare să înţeleg acest obiect şi apoi să extind căutarea pentru a descoperi mai multe".