- Home
- Life-Inedit
- (11.03.2015, 12:39)
- Bogdan Enache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Mai puţin de jumătate dintre oameni pot identifica adevăratul logo Apple
Fără a verifica pe internet, care dintre imaginile din fotografie reprezintă logo-ul oficial al Apple? Mai puţin de jumătate dintre oameni, fie ei utilizatori de PC sau de MAc, pot face alegerea corectă, potrivit unui studiu realizat de University of California Los Angeles (UCLA).
8362 afișări
STUDIU: Mai puţin de jumătate dintre oameni pot identifica adevăratul logo Apple (Imagine: Universitatea din Ghent)
Logo-ul Apple este relativ simplu, doar două culori şi o formă pe care copiii o învaţă odată cu alfabetul. Mărul muşcat este considerat adesea unul dintre cele mai cunoscute şi mai uşor de recunoscut logo-uri din prezent. Cu toate acestea, 53% din oamenii care au participat la studiul UCLA au ales o imagine care nu reprezintă logo-ul companiei americane, informează businessinsider.com.
De ce nu pot oamenii să identifice corect mărul simbol?
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
"A vedea" şi "a observa" sunt două lucruri diferite. Doar fiindcă întâlnim un obiect, nu înseamnă că vom şi avea o amintire a acestuia. Şi chiar dacă o facem, unele imagini se lovesc de o barieră numită "saturare a atenţiei", potrivit articolului publicat în Psychology Today de doi dintre autorii cercetării UCLA, Adam B. Blake şi Alan D. Castel.
"În procesul de percepere şi implicare într-un proces repetitiv, creierul uman poate învăţa că este lipsit de importanţă să memoreze detalii specifice - dacă avem nevoie de ele, le găsim uitându-ne în jur", au explicat cercetătorii.
Un test asemănător este încercarea de a vă aminti literele din jurul tastei T de pe tastatura dumneavoastră, sau locul în care se află cel mai apropiat stingător de incendiu.
Cel mai probabil, nu veţi reuşi să vă amintiţi cu exactitate, comentează businessinsider.com.
Potrivit studiului realizat de UCLA, rata de succes a scăzut şi mai mult în momentul în care participanţii la test au fost rugaţi să deseneze din memorie logo-ul Apple. Doar un voluntar din 85 a desenat mărul muşcat conform logo-ului oficial.
Oamenii, în cea mai mare parte, nu-şi dau seama de lipsa de conştientizare a realităţii înconjurătoare. Când au fost întrebaţi înaintea testului, participanţii la studiu au arătat niveluri ridicate de încredere în ei înşişi referitor la faptul că vor putea identifica logo-ul corect cu uşurinţă. Nivelul de încredere de sine a scăzut dramatic când participanţii au primit sarcina.
Deşi cercetări anterioare au arătat că memoria vizuală poate fi foarte precisă, studiul UCLA oferă informaţii importante legat de părtinirea subiectivă când vine vorba despre evaluarea propriilor performanţe.
Răspunsul corect la intrebarea de la inceputul articolului este a treia imagine, de sus în jos, de pe prima coloană din dreapta.
Testul poate fi efectuat online pe site-ul Universităţii din Ghent (Belgia).
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe