- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (04.11.2009, 16:50)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Formula 1 fără Honda, BMW, Bridgestone, Toyota
Formula 1 a pierdut, din cauza crizei economice, un nou nume important - poate pe cel mai important - din cadrul industriei auto, Toyota completând o listă "grea" pe care mai figurează Honda, BMW şi Bridgestone, retraşi în ultimul an din Marele Circ.
20 afișări
Formula 1 fără Honda, BMW, Bridgestone, Toyota (Imagine: Mediafax Foto)
Primii care s-au retras au fost cei de la Honda, în decembrie trecut, când criza începuse să lovească puternic companiile auto. Echipa a fost cedată lui Ross Brawn pe o liră simbolică, dar compania japoneză a continuat să pompeze circa o sută de milioane de lire în team pentru a nu fi activate clauzele de reziliere a contractelor angajaţilor de la Brackley.
Acum, probabil că Honda regretă decizia luată în urmă cu un an, deoarece echipa la care a renunţat a devenit campioană mondială sub "bagheta" şi numele lui Brawn. "Au cheltuit o groază de bani, dar probabil că nu şi-au dat seama de potenţialul monopostului. Sunt sigur că dacă ar fi ştiut nu s-ar fi retras din Formula1", declara Bernie Ecclestone cu câteva luni în urmă despre oficialii Honda.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Cu cât criza s-a accentuat, cu atât a devenit mai clar faptul că şi alţi competitori iau în calcul retragerea din cel mai costisitor sport automobilistic. După o jumătate de sezon decepţionantă pentru BMW-Sauber, constructorul german de automobile a anunţat, la sfârşitul lunii iulie, că părăseşte Marele Circ. BMW şi-a disimulat într-un mod sofisticat această decizie: "o reaşezare strategică prin care compania se va axa pe crearea de noi tehnologii şi proiecte pentru gestionarea durabilă şi favorabilă a mediului, iar Formula 1 nu mai reprezintă un mod de promovare".
Campionatul Mondial s-a încheiat duminică, iar Bridgestone, furnizorul unic de pneuri din Formula 1, s-a grăbit să anunţe că nu îşi va prelungi înţelegerea dincolo de anul 2010. "Mediul de afaceri este în curs de schimbare. Trebuie să ne concentrăm resursele către domeniile tehnologiilor inovatoare şi produselor strategice", a declarat, luni, purtătorul de cuvânt al Bridgestone, Makoto Shiomi.
După două zile, un nou cutremur loveşte F1: Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume, spune adio acest sport în care a cheltuit sume uriaşe, fără a obţine vreun rezultat notabil şi după ce semnase Acordul Concorde, prin care se angaja să participe la sezonul 2010. Panasonic Toyota Racing, pentru care au concurat de-a lungul timpului, printre alţii, Jarno Trulli, Ralf Schumacher, Timo Glock sau Mika Salo, a debutat în Marele Circ în 2002 şi a luat startul în 139 de curse, fără să câştige vreuna. În sezonul recent încheiat, Toyota a furnizat motoare echipei Williams.
Este limpede că Formula 1 va continua fără toate aceste nume mari, însă competiţia este din ce în ce mai săracă şi îşi mai poate pierde din perlele sale. Mercedes s-a gândit la retragere la un moment dat, la fel şi Renault, care a beneficiat de clemenţă în scandalul cursei trucate de la Singapore în schimbul rămânerii în F1.
Honda, BMW şi Toyota vor fi greu de înlocuit de Campos, Manor USF1 sau Lotus, team-urile selectate de FIA să "aglomereze" grila în 2010. Ferrari, Mercedes şi Renault sunt ultimii producători auto rămaşi în Marele Circ, dar ierarhiile tradiţionale au fost răsturnate deja de echipele mici, Brawn GP, Red Bull, Force India.
(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: Toyota se retrage din Formula 1
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe