- Home
- Social
- SUCEAVA, (23.08.2012, 13:24)
- Liliana Bujdei ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ce reclamă românii la Protecţia Consumatorilor: tarife mari la predicţiile astrologice şi neexecutarea la termen a unui monument funerar
Peste 65 la sută din reclamaţiile depuse la CJPC Suceava vizează prestări de servicii, sucevenii reclamând în special comisioanele sau dobânzile percepute abuziv, refuzul rezilierii contractului în cazul serviciilor de telefonie mobilă, dar şi sume prea mari la un serviciu de predicţii astrologice.
493 afișări
Ce reclamă românii la Protecţia Consumatorilor: tarife mari la predicţiile astrologice şi neexecutarea la termen a unui monument funerar (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
Comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava, Elena Oanea, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în primele şapte luni ale anului s-au înregistrat 858 de reclamaţii, din care 575, reprezentând 67 la sută din totalul acestora, în sfera prestărilor de servicii, alte 189 de reclamaţii (22 la sută) vizând produsele nealimentare.
Oanea a spus că din cele 858 de reclamaţii, 531 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, 300 s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar 27 au fost redirecţionate spre alte instituţii, consumatorilor fiindu-le acordate despăgubiri în valoare de 160.000 de lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Inteligența Artificială rămâne corigentă la siguranță. Cercetătorii britanici au convins un chatbot să scrie un email misogin
-
Criza migranţilor de la frontiera Finlandei cu Rusia. Finlandezii cer UE să intervină
-
A început Roland Garros-ul, ziua a doua de calificări. 5 din cele 7 românce joacă azi
-
Războiul din Ucraina, ziua 818. Mai multe ţări susţin iniţiativa Germaniei de a găsi echipamente de apărare antiaeriană pentru Ucraina / Zelenski: Fiecare decizie occidentală este întârziată cu un an
Astfel, din totalul despăgubirilor, cele mai relevante valori sunt 40.000 de lei - sumă restituită reprezentând contravaloarea unui autoturism, 21.000 de lei - contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 17.000 de lei contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte (când nu s-au putut realiza repararea sau înlocuirea produsului), 10.500 de lei contravaloarea abonamentului de telefonie pentru perioada în care s-a refuzat rezilierea contractului, iar alte sume mai mici reprezintă despăgubiri vizând contravaloarea unor servicii de internet, de cablu TV neprestate şi facturate sau contravaloarea unor bunuri nealimentare sau produse alimentare.
Oanea a precizat că au fost şi reclamaţii redirecţionate altor instituţii, cele mai multe vizând modul de calcul al energiei termice în blocurile în care s-au montat repartitoare contra cost.
Comisarul- şef al CJPC Suceava a mai spus că 96 de reclamaţii vizau serviciile de telefonie fixă şi mobilă, în unele cazuri fiind sesizate clauze contractuale incorecte, facturare incorectă, refuzul rezilierii unilaterale a contractului de către consumator, iar în urma verificării acestora 59 la sută s-au dovedit a fi întemeiate.
Alte 63 de reclamaţii au vizat domeniul furnizării energiei electrice, sesizându-se fie facturarea incorectă, fie calitatea necorespunzătoare a serviciului, cum ar fi variaţii de tensiune, iar dintre acestea 14 au fost întemeiate.
Totodată, 42 de reclamaţii au vizat serviciile de creditare a consumatorilor, 25 - serviciile de montare tâmplărie, 24 - serviciile de furnizare a energiei termice, câte 23 serviciile de internet şi televiziune prin cablu, iar 13 concursuri, jocuri sau loterii.
Una dintre reclamaţii s-a referit la perceperea unor sume prea mari în cazul unui serviciu de predicţii astrologice, iar în urma verificării s-a dovedit a fi neîntemeiată, iar alta a vizat neexecutarea la termen a unui monument funerar, care s-a dovedit a fi întemeiată.
"Atenţia consumatorilor în formularea reclamaţiilor este îndreptată, în special, spre produsele sau serviciile cu valoare mare. De asemenea, este evident că cele mai multe reclamaţii vizează prestarea unor servicii cu adresabilitate generală, precum energia electrică sau serviciile de televiziune sau telefonie", a subliniat Oanea.
Citește pe alephnews.ro: VIDEO. Momentul când Raisi a fost găsit după prăbușirea elicopterului. Ce detaliu a contribuit la identificarea sa
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
OpenAI, în război cu Scarlett Johansson după ce ar fi folosit o voce similară cu a ei pentru ChatGPT
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată impecabil la 66 de ani
PROSPORT.RO
Meteorologii Accuweather anunță o lună iunie cum nu prea a mai fost în România. Prognoză completă iunie 2024
CANCAN.RO
Leguma-fruct pe care trebuie să o mănânci ÎN FIECARE ZI de vară, potrivit Mihaelei Bilic. Previne cancerul, infarctul și te ajută să slăbești
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe