Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea competenţelor dobândite în afara cadrului şcolar

Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea aptitudinilor şi competenţelor dobândite la cursurile, seminariile, atelierele şi conferinţele organizate în afara cadrului şcolar, pentru stimularea angajărilor în UE, în special pentru tinerii şomeri şi pentru cei cu puţine calificări formale.

1085 afișări
Imaginea articolului Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea competenţelor dobândite în afara cadrului şcolar

Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea competenţelor dobândite în afara cadrului şcolar (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Propunerea se referă la cursurile, seminariile, atelierele şi conferinţele din care persoanele care le urmează capătă o anume specializare profesională şi a fost luată în cadrul strategiei europene pentru crearea de locuri de muncă şi creştere economică, urmând să fie adoptată de miniştrii Educaţiei şi Tineretului la Consiliul din 23-24 noiembrie.

"Decizia CE vrea să stimuleze angajările în spaţiul UE în special pentru tinerii şomeri şi persoanele cu puţine calificări formale, cum ar fi lucrătorii în vârstă şi cei slab calificaţi. Propunerea urmăreşte, de asemenea, îmbunătăţirea accesului la învăţământul superior, în special al studenţilor adulţi", a spus europarlamentarul român Petru Luhan, citat într-un comunicat de presă remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.

TITLURILE ZILEI

Totodată, Comisia Europeană (CE) îndeamnă statele membre să stabilească sisteme naţionale pentru validarea învăţării non-formale şi informale până în 2015.

În prezent, doar Finlanda, Franţa, Luxemburg şi Ţările de Jos dispun de sisteme cuprinzătoare pentru validarea învăţării non-formale şi informale.

În Franţa, toate calificările, cu excepţia profesiilor reglementate, precum cele de medic, dentist, veterinar şi arhitect, pot fi obţinute prin validarea învăţării non-formale şi informale. Persoanele prezintă detalii cu privire la experienţele lor de învăţare şi aptitudinile sau competenţele dobândite. Un juriu format din experţi numiţi de către ministerul de resort poate acorda o calificare totală sau parţială. Un sistem similar există în Luxemburg.

În Ţările de Jos, oamenii pot să prezinte o descriere a experienţei lor unui furnizor recunoscut de "certificate de experienţă", în scopul solicitării de locuri de muncă sau a recunoaşterii formale de către o comisie de examinare.

În Finlanda, legislaţia în materie de educaţie permite validarea experienţei în mai multe domenii şi la mai multe niveluri de educaţie.

Învăţarea non-formală are loc într-un mediu formal de educaţie şi nu determină, în general, obţinerea unei calificări sau diplome. De obicei, implică conferinţe, seminarii, cursuri sau ateliere.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici