CONFERINŢA MEDIAFAX - SNMF: Pacientul trebuie informat printr-o campanie "pe limba lui" despre modificările legislative

Pacientul trebuie informat despre modificările legislative privind asistenţa medicală de către asigurător sau de Ministerul Sănătăţii, printr-o campanie derulată "pe limba lui", şi nu punându-l să citească legea, a declarat Sandra Adalgiza Alexiu, vicepreşedintele Societăţii de Medicina Familiei.

Share pe Facebook 333 afişări

Sandra Adalgiza Alexiu, vicepreşedintele Societăţii de Medicina Familiei (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)

"Nu este normal ca pacientul să fie informat printr-o lege sau printr-o ştire. Pacientul trebuie informat de către asigurător sau de către Ministerul Sănătăţii, care-i asigură programe de prevenţie, printr-o campanie derulată pe limba lui. Dacă îl punem să citească din Monitorul Oficial o lege şi o normă de 500 de pagini, este iluzoriu să credem că putem avea un efect în urma acestui gen de informări. Pacientul trebuie să ştie exact ce are de făcut", a spus, luni, Sandra Adalgiza Alexiu, vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, la conferinţa Mediafax organizată la iniţiativa SNMF, cu ocazia Zilei Internaţionale a Medicului de Familie.

Potrivit vicepreşedintelui Societăţii Naţionale de Medicina Familie, în prezent există cadrul legal, cadrul structural pentru asigurarea asistenţei medicale, dar mai departe mai sunt o mulţime de paşi de făcut ca acest lucru să devină fezabil.

"Ca lege, este o intenţie foarte bună, şi normele la fel, dar ele în acest moment nu vin decât să schiţeze ceea ce urmează. Este nevoie de metodologie, de schiţare de riscograme, de punct de lucru tehnic care să arate cum se poate pune la punct acest lucru, cum se face concret pentru fiecare pacient în parte, pentru că vor exista numeroase situaţii. Trebuie instruiţi cei care aplică pachetul de bază, respectiv medicii, laboratoarele, farmaciile şi evident trebuie o campanie susţinută care să instruiască oamenii din România sau pacienţii - dacă vreţi să le spunem aşa - la ce se referă acest lucru. O campanie trebuie făcută cu forţe numeroase din partea asigurătorului, a finanţatorului, a ministerului, care pune la punct programele naţionale de sănătate, şi din partea medicilor, care vor duce mai departe acest mesaj concret către fiecare pacient în parte", a mai spus dr. Sandra Adalgiza Alexiu.

Vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei a explicat că de la 1 iunie ar trebui să intre practic legea în funcţiune, după care, în funcţie de ceea ce va fi prevăzut în normele de aplicare, se va vedea care sunt riscurile prevăzute de "riscograme", care sunt analizele ce se vor deconta în acest sens şi ce fel de chestionare vor fi completate pentru întocmirea lor.

"Vom vedea în ce măsură, care este viziunea Ministerului şi a Casei cu privire la aceste riscograme, ce anume riscuri de boală acoperă, în ce constau, pentru că nu ştim nimic concret nici ce chestionare vor fi, nici ce analize vor fi decontate în acest sens, nici cum se face tehnic, pe ce fel de bilete vom trimite aceşti pacienţi, deci lucrurile concrete nu le ştim. Trebuie puse la punct toate aceste lucruri, deşi noi am lucrat pe grupuri de lucru la aceste riscograme", a mai spus Sandra Adalgiza Alexiu.

Ea a adăugat că există programe naţionale în alte ţări şi manuale în care se explică realizarea unei riscograme.

"Sunt ghiduri internaţionale, avem de unde lua lucrurile acestea, sunt gata structurate pe bază de dovezi, pe bază de studii internaţionale, cu cohorte de sute de mii de participanţi. Nu trebuie să inventăm noi roata, roata este gata inventată, trebuie doar traduse şi adaptate, lucru care este uşor de făcut. Ele trebuie preluate şi folosite. Pe de altă parte, trebuie structurată, de asemenea, o grilă de risc astfel încât să ocupe cât mai puţin timp şi să încarce birocratic minim medicii de familie", a mai explicat vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei.

Conferinţa este organizată de agenţia Mediafax, la iniţiativa Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, forul medicilor de familie, cu ocazia Zilei Internaţionale a Medicului de Familie, sărbătorită în fiecare an în 19 mai. În cadrul conferinţei sunt abordate mai multe subiecte care privesc problematicile medicilor de familie, cum ar fi soluţii pentru eficientizarea relaţiei instituţiilor publice din domeniul sanitar cu medicul de familie şi strategiile guvernamentale privind activitatea medicului de familie.

Marţi, 20 mai, în a doua zi a evenimentului, va avea loc o conferinţă specializată, dedicată medicilor de familie şi practicienilor din domeniul sanitar, unde aceştia vor putea afla noutăţi, vor primi sfaturi şi se vor instrui efectiv pentru a asigura cele mai bune servicii medicale. Conferinţa este structurată pe două paneluri, cei interesaţi având posibilitatea să se înscrie la adresa: http://www.mediafaxtalks.ro/ziua-internationala-a-medicului-de-familie/inregistrare-participanti-27-2034

Guvernul a aprobat, în 13 mai, pachetele de servicii medicale, de bază şi minimal, şi Contractul cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru 2014-2015. În scopul prevenirii îmbolnăvirilor, noul pachet de bază, care intră în vigoare la 1 iunie, prevede vizite periodice la medicul de familie.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
MEDICI FAMILIE ,
CONFERINŢĂ ,
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
VESTE-ŞOC despre Dustin Hoffman. Informaţia DE NECREZUTdespre iubitul actor publicată chiar ACUM

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.