Eurobarometru: Numai 25% dintre români se consideră informaţi cu privire la problematicile UE

Numai 25% dintre români se consideră bine informaţi cu privire la chestiunile UE, faţă de o medie europeană de 31% şi de 40% - 50% în ţările membre mai vechi ale Uniunii, relevă ultimul sondaj Eurobarometru despre opinia publică la nivelul UE.

120 afișări
Imaginea articolului Eurobarometru: Numai 25% dintre români se consideră informaţi cu privire la problematicile UE

Eurobarometru: Numai 25% dintre români se consideră informaţi cu privire la problematicile UE (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)

Numai francezii şi grecii (24%), italienii (23%), portughezii şi spaniolii (22%) se consideră mai puţin informaţi decât românii cu privire la chestiunile europene.

Pe de altă parte, luxemburghezii se consideră bine informaţi în proporţie de 54%, danezii de 51%, finlandezii de 48%, irlandezii şi maltezii de 45%, iar germanii de 41%.

De asemenea, studiul reflectă că mai informaţi în această privinţă decât românii se consideră cetăţenii din ţările candidate la aderarea la UE - Muntenegru (46%), Islanda (45%), Turcia (44%), Croaţia (40%), Macedonia (38%) şi Serbia (37%).

Potrivit Eurobarometrului, 54% dintre români au aşteptări de la politicile UE cu privire la generarea de locuri de muncă şi nivelul de trai, iar 16% doresc o mai bună coordonare a politicilor economice în cadrul procesului de guvernanţă europeană. Media la nivelul UE este de 49% pentru politicile cu rezultate directe pe piaţa de muncă şi nivelul de trai şi de 28% pentru o mai bună coordonare în plan european.

Şi în ţări membre cu trecut similar României aşteptările cetăţenilor vizavi de UE sunt legate mai ales de interesul economic şi social: 66% pentru Bulgaria, 67% pentru Ungaria şi 68% în Polonia.

Televizorul este principala sursă de informare a românilor cu privire la temele europene, fiind utilizată în proporţie de 97% dintre respondenţii sondajului. Aceasta este urmată de presa scrisă şi ziare (51%), radio (64%) şi sursele de pe Internet (43%).

Nicolae Idu, şeful Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti, a recunoscut în evenimentul de prezentare a rezultatelor studiului că "procesul de comunicare la nivel european necesită în continuare îmbunătăţiri substanţiale", deşi în întregul UE şi în România există o largă reţea de centre şi puncte de informare.

Potrivit acestuia, la nivel naţional există peste 70 de centre de informare Europe Direct în Capitală, în centrele universitare şi în centrele urbane, suplinite de o întreagă reţea de formatori şi profesori afiliaţi programului "Jean Monnet" finanţat de UE, însă este nevoie şi de un interes al factorului politic, mai ales la autorităţi locale şi parlamentari.

De asemenea, este nevoie şi ca românii să fie şi ei real interesaţi de aceste informaţii. "E important ca receptorul informaţiei să aibă o atitudine pro-activă, deci să fie interesat să acceseze această informaţie, să îi trebuiască această informaţie fie din perspectivele carierei profesionale, educaţiei, fie pur şi simplu pentru că înţelege că un cetăţean român, fiind cetăţean european, îşi poate identifica mai bine oportunităţile economice şi sociale fiind mai bine informat", a mai spus Nicolae Idu.

Pentru România, datele acestui Eurobarometru au fost culese în perioada 2-18 noiembrie 2012, pe baza unui eşantion naţional de 1.014 persoane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici