FOCUS: Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele anulate, nu să returneze banii turiştilor

Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele afectate de anularea zborurilor din ultimele zile, deoarece varianta returnării banilor este, de cele mai multe ori, imposibilă, au declarat agenţiei MEDIAFAX reprezentanţii turoperatorilor.

25 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele anulate, nu să returneze banii turiştilor

FOCUS: Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele anulate, nu să returneze banii turiştilor (Imagine: Cătălin Lupăşteanu/Mediafax Foto)

"Majoritatea companiilor aeriene încearcă să reprogrameze cursele anulate în ultimele zile, iar în cazurile în care acest lucru nu este posibil vor restitui banii. Mai complicat este cazul în care turistul şi-a cumpărat, alături de biletul de avion, şi cazare de un hotel din străinătate, pentru că hotelierii nu acceptă, în general, să restituie banii, ci vor să reprogrameze vacanţa", a declarat Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Traficul aerian pe întreg teritoriul României este închis, de sâmbătă, ora 18:00, până cel puţin luni la ora 12.00.

Un nor de cenuşă provocat de erupţia unui vulcan în Islanda perturbă traficul aerian în Europa, determinând închiderea spaţiilor aeriene din mai multe state. Aproape 100 de curse aeriene din şi spre România au fost anulate vineri, iar sâmbătă 270. În plus, peste 120 de curse programate pentru duminică sunt anulate la numai la aeroporturile Otopeni şi Băneasa.

Blue Air a anulat sâmbătă 22 de curse, iar duminică alte 20.

"Pasagerii Blue Air care au cumpărat bilete de călătorie pentru aceste zile vor avea posibilitatea de a face rezervări pentru o altă dată, pe aceeaşi destinaţie, sau pot primi banii înapoi", a declarat Florentina Ivan, directorul de PR al Blue Air.

Paula Ardelean, vicepreşedinte al Carpatair, a declarat că operatorul pe care îl reprezintă a anulat vineri şi sâmbătă 26 de zboruri, peste 1.500 de pasageri fiind afectaţi.

"Unii pasageri au rămas acasă, alţii au plecat cu mijloace de transport alternativ, însă majoritatea celor afectaţi aşteaptă să-şi reprogrameze zborurile", a afirmat Ardelean.

Ea a adăugat că pierderile Carpatair din cauza anulării zborurilor sunt de "sute de mii de euro" pe zi.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Marin Anton, a declarat agenţiei MEDIAFAX că Tarom va avea şi duminică o pierdere de 1,1 milioane de euro, similară cu cea de sâmbătă.

"La Romatsa încă nu am estimat pierderile pentru ziua de duminică. Mâine (luni - n.r.) vom şti mai bine la ce sume se ridică. La compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pierderile de azi sunt în jur de 300.000 de euro. În ţară situatia e cam la fel la fiecare aeroport care a fost închis, respectiv estimăm pierderi de aproximativ 150.000 euro pentru fiecare dintre aerogari", a adăugat Anton.

Potrivit reprezentanţilor Tarom, compania oferă pasagerilor afectaţi posibilitatea de a reprograma călătoria sau de a recupera integral contravaloarea biletului de avion.

"Majoritatea pasagerilor au preferat reprogramarea zborurilor. De la începutul acestei situaţii de urgenţă, respectiv din data de 16 aprilie, au fost anulate peste 100 de zboruri Tarom, afectând peste 15 600 de pasageri", au adăugat reprezentanţii companiei.

Şi pasagerii Germanwings care au cumpărat bilete pentru această perioadă au posibilitatea de a face rezervări pe aceeaşi destinaţie în următoarele două săptămâni, sau de a primi banii înapoi, potrivit reprezentanţilor companiei.

Daniel Amzăr, director de PR al operatorului low-cost Wizz Air, a spus că în perioada 16-18 aprilie, inclusiv restul zilei de duminică, compania a anulat 88 de zboruri din şi spre România. În total, la bordul aeronavelor ar fi trebuit sa urce aproximativ 13.000 de pasageri.

"În această perioadă nu avem chartere, doar turişi individuali care au cumpărat bilete de avion. Numărul acestora a fost de ordinul sutelor. Deocamdată n-au putut beneficia de returnarea banilor. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în zilele următoare. Au fost anulate, totodată, şi rezervările la hoteluri şi serviciile de rent-a-car", a spus Cristina Irimia, director de marketing şi vânzări al agenţiei de turism J'Info Tours.

În cazul agenţiilor de turism, precum Paralela 45, pierderile sunt mult mai mici, respectiv de câteva mii de euro, care provin din plata unor noţi de cazare în plus pentru turiştii care urmau să revină în ţară.

"Am avut două grupuri care trebuiau să vină din Amsterdam şi Paris, dar le-am adus cu autocarele. Avem, în schimb, trei grupuri care urmau să plece în Egipt şi Polonia, pe care le-am amânat pentru săptămâna viitoare", a spus Alin Burcea, directorul agenţiei Paralela 45.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici