Modele de teste pentru evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, pe site-ul Ministerului Educaţiei

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a postat vineri, pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro, modele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, anul şcolar 2013-2014.

21165 afișări
Imaginea articolului Modele de teste pentru evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, pe site-ul Ministerului Educaţiei

Modele de teste pentru evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, pe site-ul Ministerului Educaţiei (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Potrivit MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai.

VEZI AICI MODELE DE TESTE

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în trei teste vizând "evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică", informează MEN într-un comunicat, remis, vineri, agenţiei MEDIAFAX.

Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare "Limbă şi comunicare", respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare "Matematică şi Ştiinţe ale naturii".

Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se trec în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate, precizează MEN.

"După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar", mai informează sursa citată.

Potrivit calendarului făcut public de MEN în 9 ianuarie, prima sesiune este programată în perioada 6 - 15 mai, iar a doua, pentru absenţii din prima sesiune, între 20 şi 29 mai.

În prima sesiune, elevii de clasa a II-a vor fi evaluaţi în 6 mai la limba română (scris şi citit), în 7 mai la limba maternă (scris şi citit) şi în 8 mai la matematică.

Evaluarea la clasa a IV-a are calendarul 13 mai (limba română şi limba maternă) şi 14 mai (matematică), iar cea la clasa a VI-a, 14 mai (limbă şi comunicare) şi 15 mai (matematică şi ştiinţe).

În sesiunea a doua, elevii de clasa a II-a vor fi evaluaţi la 20 mai (limba română - scris şi citit), 21 mai (limba maternă - scris şi citit) şi 22 mai (matematică).

Evaluarea celor de clasa a VI-a este programată în 27 mai (limbă şi comunicare) şi 28 mai (matematică şi ştiinţe), iar a celor de clasa a IV-a, în 28 mai (limba română, limba maternă) şi 29 mai (matematică).

"Aceste evaluări nu sunt o invenţie de acum, ci sunt prevăzute în Legea educaţiei din 2011. Se doreşte doar verificarea pregătirii elevilor şi familiarizarea lor cu examenele, după ce în anul şcolar 2012-2013 s-au făcut pilotări ale acestor evaluări", a explicat, pentru MEDIAFAX, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici