Nelu Iordache va fi cercetat în libertate. Omul de afaceri a fost audiat aproape şase ore la DNA

Omul de afaceri Nelu Iordache a fost audiat în noaptea de joi spre vineri, timp de aproape şase ore, la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA), urmând să fie cercetat în libertate într-un dosar privind posibile deturnări de fonduri, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

389 afișări
Imaginea articolului Nelu Iordache va fi cercetat în libertate. Omul de afaceri a fost audiat aproape şase ore la DNA

Nelu Iordache va fi cercetat în libertate

Iordache a fost audiat începând cu ora 2.00, împotriva sa nefiind luată, cel puţin deocamdată, nicio măsură preventivă.

Omul de afaceri va mai fi însă chemat pentru noi audieri.

În acelaşi dosar ar fi vizate alte şase persoane, potrivit surselor citate.

Nelu Iordache a fost audiat după ce anchetatorii au percheziţionat în Capitală, timp de peste 12 ore, sediul firmei Romstrade deţinută de acesta.

Procurorii anticorupţie au ridicat documente, calculatoare şi laptopuri de la sediul firmei, potrivit surselor citate.

Percheziţiile au început joi dimineaţă, la sediul firmei fiind prezent şi omul de afaceri, însoţit de avocatul său.

Dosarul vizează posibile deturnări de fonduri în cazul lucrărilor la autostrada Arad-Nădlac.

Potrivit surselor citate, Nelu Iordache s-a asociat cu firme portugheze pentru a realiza segmentul de autostradă Arad-Nădlac, iar acestea ar fi sesizat mai multe instituţii, printre care şi Comisia Europeană, din cauza unor nemulţumuri apărute în privinţa lucrărilor.

Sursele citate au precizat că prejudiciul în acest caz ar fi de aproximativ şase milioane de euro.

Un raport al Departamentului pentru Luptă Antifraudă arată că Nelu Iordache, care deţine şi compania Blue Air, şi Romstrade au deturnat şase milioane de euro din fondurile europene destinate construcţiei autostrăzii Nădlac-Arad, omul de afaceri utilizând două milioane de euro pentru achiziţionarea unui avion Boeing 737.

Tot din banii pentru autostradă, un asociat al lui Iordache ar fi cumpărat terenuri în localitatea Adunaţi Copăceni, unde dorea să realizeze un aeroport, scrie Gândul.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nadlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.

Directorul general al CNADNR, Mircea Pop, a afirmat, joi, că firma Romstrade, deţinută de Nelu Iordache, mai are încă două contracte cu CNADNR, după ce miercuri a fost reziliat un altul. "Din punct de vedere al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, noi am luat măsurile pe care puteam să le luăm conform contractului încheiat cu firma Romstrade, adică am reziliat, am dat astăzi să executăm scrisoarea de garanţie pentru avans, tot ce este contractual", a declarat Pop.

Premierul Ponta afirma, confirmând informaţiile transmise anterior de MEDIAFAX, că proiectul de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac, finanţat şi de către Uniunea Europeană, a fost licitat în condiţii considerate de Comisia Europeană ca fiind greşite, astfel că este posibilă rezilierea contractului şi organizarea unei noi licitaţii.

MEDIAFAX anunţa încă din luna iulie că oficialii Comisiei Europene pregătesc o scrisoare de întrerupere a uneia din plăţile solicitate de către CNADNR pentru un contract de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate "iregularităţi şi suspiciuni de fraudă".

Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.

Romstrade a înregistrat, în 2011, un profit de 2,6 milioane de euro, adică jumătate din cel obţinut în 2010, potrivit Forbes Romania. În urmă cu doi ani, cifra de afaceri a companiei era de 134 milioane de euro.

În 2009, Romstrade era cel mai mare constructor local, având un profit de peste 31 milioane de euro şi o cifră de afaceri de 268 milioane de euro.

În 2011, Romstrade avea, potrivit datelor depuse la Ministerul Finanţelor, 1.623 de salariaţi.

Nelu Iordache a figurat în ediţia 2011 a Topului Forbes 500 Miliardari pe locul 28, cu o avere de 150 milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici