Şefii consiliilor judeţene din Regiunea Nord-Vest i-au scris lui Ponta şi Şova privind Autostrada Transilvania

Preşedinţii consiliilor judeţene ale celor şase judeţe din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest au trimis, joi, o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta şi ministrului Dan Şova, cerându-le finalizarea tronsonului dintre Borş şi Gilău al Autostrăzii Transilvania.

320 afișări
Imaginea articolului Şefii consiliilor judeţene din Regiunea Nord-Vest i-au scris lui Ponta şi Şova privind Autostrada Transilvania

Şefii consiliilor judeţene din Regiunea Nord-Vest i-au scris lui Ponta şi Şova privind Autostrada Transilvania (Imagine: Alin Matei/Mediafax Foto)

"În calitate de preşedinţi ai Consiliilor Judeţene Bihor, Bistriţa, Cluj, Maramureş şi Sălaj, avem numeroase întâlniri cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, cu investitori români şi străini, cu primari ai oraşelor şi comunelor din judeţele noastre. O temă care revine perpetuu în cadrul acestor întâlniri este cea a finalizării Autostrăzii Transilvania, cu atât mai mult cu cât Drumul Naţional (DN) 1 este una dintre arterele de circulaţie cu cel mai intens trafic", se arată în scrisoarea semnată de şefii consiliilor judeţene Bihor, Cornel Popa, Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, Cluj, Horia Uioreanu, Maramureş, Zamfir Ciceu, Satu Mare, Adrian Ştef, şi Sălaj, Tiberiu Marc, şi transmisă, joi, premierului Victor Ponta şi ministrului Dan Şova.

"De aceea, ca reprezentanţi ai judeţelor din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, vă rugăm să introduceţi ca obiectiv prioritar major al Guvernului realizarea tronsonului Borş-Zalău-Gilău al Autostrăzii Transilvania, răspunzând astfel unui deziderat general al cetăţenilor din judeţele noastre", se mai arată în textul scrisorii.

Preşedinţii consiliilor judeţene din Bihor, Satu Mare, Maramureş, Sălaj şi Cluj şi-au anunţat săptămâna trecută intenţia de a-i scrie ministrului Dan Şova pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Borş-Gilău din Autostrada Transilvania să primească finanţare cu prioritate. Ulterior, demersului s-a alăturat şi şeful CJ Bistriţa-Năsăud.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.

Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul autostrăzii de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent.

Construcţia unui tronson de 8,7 kilometri al Autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie, motivul amânării lucrărilor fiind lipsa banilor, potrivit CNADNR.

În prezent, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii - Gilău (52 kilometri) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş (64,5 kilometri) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.

"Lucrările aferente celorlalte secţiuni ale autostrăzii, inclusiv finalizarea secţiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău (pusă în circulaţie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş, vor putea începe după identificarea surselor de finanţate", mai arătau reprezentanţii CNADNR.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara la finele lunii iunie că Autostrada Transilvania poate fi realizată doar prin concesiune, fiind exclusă o finanţare din fonduri europene.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici