Video Soluţie pentru ca sistemul medical să funcţioneze: Fabricile care produc componente auto să livreze ventilatoare

  • Furnizorii de componente pentru industria auto trebuie să producă ventilatoare pentru sectorul medical pentru a combate criza coronavirusului
  • Economia pierde 124 de milioane de euro pe zi dacă toate fabricile din sectorul automotive opresc producţia
  • Zeci de mii de angajaţi din industria auto sunt astăzi în şomaj tehnic din cauza crizei generate de noul coronavirus
1183 afișări

Zeci de mii de angajaţi din industria auto sunt astăzi în şomaj tehnic din cauza crizei generate de noul coronavirus. În timp ce în alte state fabricile şi-au adaptat liniile de producţie pentru a livra echipamente necesare sectorului medical, în România încă se poartă discuţii în această direcţie.

„Am înţeles că există o preocupare în acest sens, dar nu să retehnologizeze ca să producă măşti şi ventilatoare. Sunt totuşi fabrici de auto (...) Companiile sunt de acord să sprijine autorităţile în acest sens, dar nu ştiu dacă să producă ventilatoare sau să producă componente pentru ventilatoare pe acele imprimante 3D, aşa cum s-a făcut în Spania şi în Franţa”, spune Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Industria auto din România generază 14% din PIB, adică aproximativ 30 de miliarde de euro şi are 200.000 de angajaţi. Din cauza crizei coronavirusului, companii precum Dacia, Ford sau Pirelli şi-au trimis angajaţii în şomaj tehnic.

Ministrul economiei, Virgil Popescu, a spus că liderii din industria auto lucrează cu Academia Tehnică Militară pentru a crea un prototip de ventilator mecanic.

„Poate la componentişti da, câţiva componentişti chiar pot să se ocupe de fabricaţia de ventilatoare, dar, atenţie, în opinia mea şi aceste piese sunt, aceste aparate sunt foarte sensibile şi trebuie testate înainte de utilizare. Să presupunem că mă apuc eu şi fac mâine. Şi dau un ventilator unui spital, da? Şi acel ventilator nu a fost testat în prealabil o perioadă de timp, să se vadă cum funcţionează, cum se uzează şi aşa mai departe. Dacă acel ventilator se opreşte în timpul când este conectat la un pacient, ce se întâmplă? Automat, va fi o tragedie”, mai spune Sandu.

O zi de oprire a producţiei industriei auto în România generează o scădere de business de 124 de milioane de euro, potrivit ACAROM. Fabricile care sunt încă deschise astăzi produc componente pentru fabricile de automobile din afara Europei.

„Companii precum Arctic, Electrolux, Bosch, Continental care produc deja echipamente electronice şi electrocasnice şi-ar putea adapta liniile de producţie tocmai pentru a produce echipamente medicale. Dar pentru a face acest lucru au nevoie de un plan concret de ajutoare de stat şi de un plan concret pentru achiziţii din partea sistemului de sănătate. Ar fi extrem de profitabil, atât pentru economia locală, cât şi pentru aceste companii o astfel de producţie, deoarece oamenii n-ar mai fi în şomaj tehnic şi ar veni la muncă şi ar lucra, desigur luându-se toate măsurile de securitate necesare, iar spitalele din România ar putea beneficia tocmai de echipamente de înaltă calitate care ar putea fi livrate mult mai rapid”, afirmă Bogdan Alecu, editor la Ziarul Financiar.

În Statele Unite, preşedintele Donald Trump a cerut producătorilor auto Ford şi General Motors să producă ventilatoare pentru sectorul medical, iar producătorul de maşini electrice Tesla va produce astfel de echipamente la o fabrică din New York.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici