- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Dietele şi produsele cosmetice, ineficiente în combaterea îmbătrânirii
Dietele alimentare şi produsele cosmetice cu proprietăţi antioxidante sunt ineficiente în ceea ce priveşte încetinirea procesului de îmbătrânire, potrivit unui studiu efectuat de specialiştii britanici, publicat în revista Genes and Development, informează bbc.co.uk.
Studiul se bazează pe experimente efectuate pe viermi din familia Nematode, care, deşi par extrem de îndepărtaţi de specia umană, reprezintă un instrument adeseori folosit de oamenii de ştiinţă în domeniul cercetărilor biomedicale.
Aceşti viermi au multe gene comune cu oamenii şi, mai ales, au o speranţă de viaţă de ordinul zilelor, fapt care îi ajută pe cercetători să observe mai uşor orice schimbare în privinţa progreselor medicale pe termen lung.
Astfel, viermii care au fost hrăniţi cu alimente bogate în antioxidanţi, substanţe care luptă împotriva "radicalilor liberi", vinovaţi de îmbătrânirea ţesuturilor, nu au trăit mai mult decât cei care au avut o dietă alimentară obişnuită.
Antioxidanţii reprezintă o materie primă importantă pentru industria sănătăţii şi a cosmeticelor.
Acest fapt s-a bazat pe o teorie veche de 50 de ani. În 1956, cercetătorii au ajuns la concluzia că procesul de îmbătrânire este provocat de o anumită distrugere moleculară, o consecinţă a formelor reactive ale oxigenului, denumite superoxizi sau "radicali liberi", care circulă prin organism. Acest proces este numit stres oxidativ.
După mai multe analize, specialiştii au ajuns la concluzia că antioxidanţii contribuie la anihilarea acestor radicali liberi, reducând distrugerile moleculare pe care ei le provoacă.
Pentru noul studiu, cercetătorii de la University College London, conduşi de doctorul David Gems, au manipulat genetic câţiva viermi din familia Nematode, pentru a verifica dacă organismul lor este capabil să anihileze radicalii liberi.
Potrivit teoriei din ultimii 50 de ani, ei ar fi trebuit să fie evident avantajaţi faţă de ceilalţi, care au urmat o dietă obişnuită, în privinţa combaterii procesului de îmbătrânire şi a prelungirii speranţei de viaţă.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social ieri, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic ieri, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii