- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Osteoporoză: suplimentele cu calciu, asociate cu un risc crescut de infarct
Suplimentele alimentare cu calciu la care apelează în general persoanele în vârstă pentru a combate osteoporoza ar putea conduce la o creştere a riscului de infarct, potrivit unui studiu publicat vineri în British Medical Journal (BMJ).
Osteoporoză: suplimentele cu calciu, asociate cu un risc crescut de infarct (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)
Rezultatele acestei analize a 11 teste clinice, realizate pe 12.000 de pacienţi, sugerează faptul că rolul calciului în tratamentul contra osteoporozei ar trebui să fie reevaluat, au declarat cercetătorii americani şi neozeelandezi, autorii studiului.
Potrivit acestei analize, administrarea de comprimate de calciu este asociată cu o creştere a riscului de maladii cardiace cu 25-30%.
Studiul nu a evidenţiat, însă, o creştere semnificativă a mortalităţii, au precizat autorii.
Comprimatele de calciu sunt în mod curent prescrise pentru a reduce riscul de fractură osoasă la persoanele în vârstă. Un studiu recent a relevat faptul că ele ar putea să crească riscul de infarct în cazul femeilor.
Pentru a afla mai multe informaţii, o echipă de cercetători, coordonată de Ian Reid de la Universitatea Auckland din Noua Zeelandă, a realizat o meta-analiză (analiză a unei serii de studii).
Creşterea moderată a riscului cardiac subliniată de autori este independentă de vârstă, sex şi tipul suplimentului de calciu.
În schimb, alimentele bogate în calciu nu sunt asociate cu un risc sporit de apariţie a unor maladii cardiovasculare.
Suplimentele cu calciu sunt, în plus, puţin eficiente în prevenirea fracturilor osoase şi nu reduc mortalitatea. Cel puţin 20% dintre pacienţii în vârstă mor în primul an după ce au suferit o fractură de şold, potrivit specialiştilor din domeniu.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social astăzi, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic astăzi, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii