UNICEF: Pierderile de învăţare provocate de pandemia COVID-19 nu pot fi recuperate

UNICEF avertizează, cu ocazia Zilei Internaţionale a Educaţiei, că nivelul pierderilor de învăţare provocate de pandemie este „aproape insurmontabil”, iar simpla redeschidere a şcolilor nu este suficientă.

279 afișări
Imaginea articolului UNICEF: Pierderile de învăţare provocate de pandemia COVID-19 nu pot fi recuperate

UNICEF: Pierderilor de învăţare provocate de pandemia COVID-19

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectaţi de închiderea totală sau parţială a şcolilor. Cu ocazia Zilei Internaţionale a Educaţiei şi în contextul a aproape doi ani de pandemie de COVID-19, UNICEF publică cele mai recente date disponibile cu privire la impactul pandemiei asupra educaţiei copiilor.

„În luna martie se vor împlini doi ani de când pandemia de COVID-19 a început să perturbe educaţia la nivel mondial. Pur şi simplu asistăm la un nivel aproape insurmontabil al pierderilor legate de şcolarizarea copiilor. Deşi este necesar să punem capăt perturbărilor sistemelor de educaţie, simpla redeschidere a şcolilor nu este suficientă. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de învăţare. De asemenea, şcolile trebuie să-şi depăşească rolul de bază şi să contribuie la reclădirea sănătăţii mintale şi fizice, la dezvoltarea socială şi la alimentaţia copiilor””, a afirmat Robert Jenkins, Şeful Departamentului pentru Educaţiei al UNICEF.

Efecte asupra sănătăţii mintale

La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învăţământ, a dus la înregistrarea unui număr de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoştinţe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenţi în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili şi de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi.

Pe lângă pierderile de învăţare, închiderea şcolilor a avut efecte negative asupra sănătăţii mintale a copiilor, le-a redus accesul la o sursă regulată de alimentaţie şi a condus la sporirea riscului de abuz la care copiii sunt supuşi.

„Copiii au pierdut competenţe de bază de citire şi de aritmetică. La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învăţământ, a dus la înregistrarea unui număr de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoştinţe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenţi în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili şi de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi”, arată UNICEF într-un comunicat de presă.

Ziua Internaţională a Educaţiei este marcată la 24 ianuarie, potrivit Rezoluţiei adoptate de Adunarea Generală a ONU la 3 decembrie 2018.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
unicef,
elevi,
pandemie

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici