ALEGERI LOCALE 2012 - Mediafax Monitorizare: Candidaţii la Primăria Capitalei, cei mai mediatizaţi în on-line. Cine conduce în clasamentul apariţiilor

Candidaţii la Primăria Capitalei sunt mai mediatizaţi în on-line decât cei din ţară, cel mai vizibil în a doua săptămână de campanie fiind Gigi Becali, care este urmat de Emil Boc, Sorin Oprescu, Sulfina Barbu şi Marian Vanghelie.

3048 afişări
Imaginea articolului ALEGERI LOCALE 2012 - Mediafax Monitorizare: Candidaţii la Primăria Capitalei, cei mai mediatizaţi în on-line. Cine conduce în clasamentul apariţiilor

ALEGERI LOCALE 2012 - Mediafax Monitorizare: Candidaţii la Primăria Capitalei, cei mai mediatizaţi în on-line. Cine conduce în clasamentul apariţiilor

Mediafax Monitorizare a analizat, în perioada 11-27 mai 2012, aproximativ 57.000 de surse de informare on-line - site-uri, conturi de twitter, pagini de facebook şi bloguri, urmărind apariţia a 40 de politicieni în articolele difuzate.

A doua săptămână a campaniei electorale, 21-27 mai, îl aduce în prim-planul articolelor din mediul on-line pe Gigi Becali, dar în mare măsură în legătură cu subiecte ce nu ţin direct de campanie, cum ar fi achitarea acestuia în dosarul terenurilor MApN, transferurile de la Steaua sau schimbarea antrenorului Mihai Stoichiţă cu Laurenţiu Reghecampf.

Cu toate acestea, Gigi Becali a devenit vizibil şi în calitate de candidat la Primăria Capitalei, cu detalii legate de donaţii, de promisiunile de campanie (va face câte zece noi biserici în fiecare sector) şi de poziţia acestuia faţă de problema câinilor vagabonzi. 17% reprezintă procentul apariţiilor lui Gigi Becali din totalul prezenţelor candidaţilor monitorizaţi.

Apariţiile lui Emil Boc s-au redus la jumătate în perioada 21-27 mai faţă de săptămâna anterioară, pe fondul temperării atacurilor actualei puteri la adresa guvernării pe care acesta a condus-o. Cu 614 apariţii în sursele analizate de Mediafax Monitorizare, Emil Boc înregistrează jumătate din numărul de apariţii pe care l-a avut Gigi Becali în perioada 21-27 mai. Mediatizarea lui Emil Boc a ţinut în mare măsură de conflictele dintre USL şi opoziţie şi în continuare de declaraţiile lui Victor Ponta cu adresă directă la fostul prim-ministru. La Cluj se dă una dintre cele mai mari bătălii politice - declara săptămâna trecută unul din membrii PDL. Miza câştigării Clujului pare să fie una foarte mare, având în vedere tipul de expunere pe care o are Emil Boc în presa online.

Sorin Oprescu rămâne, alături de Nicuşor Dan, unul dintre candidaţii cei mai echilibraţi în ceea ce priveşte numărul de apariţii de la o săptămână la alta. Cu aproape 550 de apariţii în fiecare săptămână, Sorin Oprescu rămâne în top 3 cei mai mediatizaţi candidaţi la primării. Subiectele în legătură cu care Sorin Oprescu a apărut în mediul on-line au fost: promisiunile privind tichete valorice pentru pensionari, câinii maidanezi, proiectul satului olimpic la Mogoşoaia, acordarea plachetei Oraşul Bucureşti lui Marin Moraru şi Ion Caramitru, inaugurarea căminului pentru persoane vârstnice, apariţia la emisiunea tv "Alegerile Mihaelei". Sorin Oprescu a înregistrat şi câteva apariţii cu conotaţie negativă prin mediatizarea în online a declaraţiilor critice ale membrilor PDL, cum ar fi cele ale lui Silviu Prigoană, Elena Udrea şi Silviu Văduva.

Statisticile din săptămâna 21-27 mai pentru candidaţii la primăriile de sector din Bucureşti arată că cei mai mediatizaţi în prima săptămână de campanie şi-au crescut simţitor numărul de apariţii în presa on-line şi în a doua săptămână monitorizată. Creşterea cea mai mare se înregistrează pentru Sulfina Barbu (candidat PDL la sectorul 4) şi Marian Vanghelie (candidat USL la sectorul 5). Sulfina Barbu apare în asociere cu scandalul de la POSDRU şi declaraţiile lui Victor Ponta pe această temă şi în legătură cu contestarea legii votului uninominal pur la Curtea Constituţională de către PDL. O mare parte din apariţii sunt legate de atacurile Sulfinei Barbu la adresa USL - "USL candidează la Sectorul 4 cu membri ai grupării interlope Clanul Sportivilor"; "Prin legea USL, Parlamentul va ajunge la 481 de membri", "Premierul Ponta este într-o mare eroare".

În ceea ce priveşte ponderea candidaţilor la primăriiile din Bucureşti (generală şi sectoare), din totalul apariţiilor acestora în săptămâna 21-27 mai, Gigi Becali a înregistrat 26% din totalul apariţiilor, Oprescu - 12% , Sulfina Barbu - 10% şi Marian Vanghelie - 8%.

Comparativ cu prima săptămână de campanie, 14-20 mai, Silviu Prigoană şi Irinel Columbeanu sunt cei doi candidaţi care înregistrează o scădere a vizibilităţii în presa on-line.

Topul candidaţilor la Primăriile din ţară în funcţie de vizibilitatea acestora a fost următorul în a doua săptămână:

  • Emil Boc (Cluj-Napoca) - 614 apariţii,

  • Nicolae Robu (Timişoara) - 268 apariţii,

  • Tudor Ciuhodaru (Iaşi) - 247 apariţii,

  • Radu Mazăre (Constanţa) - 215 apariţii

  • Lia Olguţa Vasilescu (Craiova) - 172 de apariţii.

Clasamentul candidaţilor la aceste primării în funcţie de vizibilitatea în on-line este următorul:

  • - Cluj-Napoca: Emil Boc cu 614 apariţii (cu 54% mai puţin faţă de prima săptămână), urmat de Marius Nicoară cu 108 de apariţii (-53%).

  • - Constanţa: Radu Mazăre cu 215 apariţii (-31%), urmat de Claudiu Iorga Palaz cu 113 de apariţii (+19%).

  • - Craiova: Lia Olguţa Vasilescu cu 172 apariţii (+45% faţă de săptămâna 14-20 mai), urmată de Antonie Solomon cu 85 de apariţii (-18%).

  • - Iaşi: Tudor Ciuhodaru cu 247 de apariţii (+298%), urmat de Gheorghe Nichita, cu 115 de apariţii.

  • - Timişoara: Nicolae Robu cu 268 de apariţii (+425%), urmat de Adrian Orza cu 25 de apariţii.

Cele mai vizibile creşteri ale numărului de apariţii de la o săptămână la alta au fost înregistrate pentru Tudor Ciuhodaru (de la 62 la 247 apariţii) şi Nicolae Robu (de la 51 la 268 apariţii).

Tudor Ciuhodaru a apărut în presa on-line ca urmare iniţiativelor legislative avute de acesta: 25 de ani de puşcărie pentru şoferii beţi, părinţii care îşi abandonează copiii pot face închisoare, parlamentarii care votează la mai multe mâini să fie suspendaţi.

Nicolae Robu a fost mediatizat în legătură cu problemele de sănătate (operaţia pe cord deschis) avute de acesta în ultima perioadă.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse on-line, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 57.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici