Alexandru Lăzescu: Una dintre problemele din mass-media românească este şantajul de presă - Mediafax

Alexandru Lăzescu: Una dintre problemele din mass-media românească este şantajul de presă

Alexandru Lăzescu, preşedintele-director general al TVR, a declarat, vineri, că mass-media din România se confruntă în prezent cu mai multe probleme, printre care criza economică şi "standardele prăbuşite", în care a încadrat şi "şantajul de presă".

258 afişări
Imaginea articolului Alexandru Lăzescu: Una dintre problemele din mass-media românească este şantajul de presă

Alexandru Lăzescu: Una dintre problemele din mass-media românească este şantajul de presă (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

"După părerea mea, media a ajuns în cea mai degradată stareetică şi profesională din ultimii 20 de ani", a spus AlexandruLăzescu, care a participat, vineri, la masa rotundă "Mass-media dinRomânia - provocările şi oportunităţile anului 2011", organizată laBucureşti de Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind.

El a mai spus că, în prezent, mass-media se confruntă cumai multe probleme.

"Una este dimensiunea economică. Eu sunt mai puţin optimist dinaceastă perspectivă. Indiferent dacă situaţia economică seîmbunătăţeşte, noi avem o schimbare fundamentală în ceea cepriveşte modelele de business în presă (...) Pe termen lung, nimicnu poate exista decât dacă are un model de afaceri, un model desubzistenţă economică solid. Avem o problemă fundamentală detranziţie către ce modele de afaceri, un model bazat pepublicitate, unul pe abonamente", a spus Alexandru Lăzescu.

Pe lângă "şubrezenia economică evidentă", AlexandruLăzescu a mai spus că şi standardele "au fostspulberate".

"În ce măsură media mai e media şi jurnalistul mai e jurnalistşi nu se transformă în armă de luptă? Dacă cineva se numeştejurnalist nu înseamnă că face jurnalism (...) Ceea ce se întâmplăla nivelul unei instituţii, standardele sunt prăbuşite cu totul. Devreo zece ani de zile există un fenomen care este găunos şi mănâncădin interior credibilitatea mediului . Este vorba de şantajul depresă, în România - mai puţin în Bucureşti, dar în ţară se practicăcu mare abilitate. Există modele foarte clare de joc. Ştiu oamenicare sunt exasperaţi de ceea ce se întâmplă. S-a ajuns la un gradde sofisticare a atacului orchestrat", a spus Alexandru Lăzescu,precizând că acest sistem funcţionează foarte bine "pentru că estecauţionat de actori importanţi", de autorităţi, dar şi de oamenidin mediul politic care folosesc "şantajul" împotriva adversarilorsau chiar în interiorul propriilor grupuri de influenţă.

În ceea ce priveşte Televiziunea Română şi Radioul Public,Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare aPresei (AMP), a spus vineri, la masa rotundă "Mass-media dinRomânia - provocările şi oportunităţile anului 2011", că "actoriirelevanţi din România, cu forţă de decizie, nu vor o lege aradioului şi a televiziunii publice".

"Niciun actor politic, niciunul dintre cei care sunt acum laputere, nu vrea o televiziune autentic independentă. Am avutsentimentul la un moment dat că Băsescu susţine o lege ateleviziunii şi radioului faţă de alţi actori politici care nudoreau, ca să descoperim o perversiune foarte simpatică. În acestproiect de lege, manipularea se realiza prin intermediul societăţiicivile, ceea ce mi s-a părut excelent ca idee (...) Nu avea unmecanism transparent şi criterii clare de promovare în CA(consiliile de administaţie de la TVR şi Radioul Public, n.r.) aviitorilor membrii. La şmecheria asta nu am pus botul", a mai spusMircea Toma.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici