BRAT - Scăderi pe segmentul vânzărilor de ziare, la începutul anului 2010

Ziarele româneşti au început anul 2010 cu cifre de vânzări mai mici decât în aceeaşi perioadă a lui 2009, singurele publicaţii care au afişat creşteri semnificative în primul trimestru fiind ziarul reference Adevărul şi tabloidul Click!, conform datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor.

23 afișări
Imaginea articolului BRAT - Scăderi pe segmentul vânzărilor de ziare, la începutul anului 2010

BRAT - Scăderi pe segmentul vânzărilor de ziare, la începutul anului 2010 (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)

Liderul vânzărilor pentru perioada ianuarie - martie 2010 este tabloidul Click!, editat de Adevărul Holding, cu o medie de vânzări pe apariţie de 234.183 de exemplare. Click! a reuşit să crească la 252.653 de exemplare în martie 2010, faţă de 248.550 de exemplare în aceeaşi perioadă din 2009. Totodată, pentru primele două luni ale lui 2010, Click! a reuşit să raporteze creşteri: 208.199 de exemplare în ianuarie (146.961 în ianuarie 2009) şi 239.388 de exemplare în februarie (211.776 în februarie 2009).

Creşteri ale vânzărilor a raportat şi cotidianul Adevărul, editat de Adevărul Holding. Adevărul a avut o medie de vânzări pe apariţie de 125.122 de exemplare, în creştere cu 43.382 de exemplare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când raporta o medie de 81.740 de exemplare vândute. În luna ianuarie, Adevărul a avut o medie de vânzări pe apariţie de 129.854 de exemplare (65.390 de copii vândute în ianuarie 2009), cu o uşoară scădere pentru luna februarie - 121.484 de exemplare vândute (90.630 în februarie 2009) şi o uşoară creştere în martie, când ziarul a vândut, în medie, 124.148 de exemplare (89.201 în martie 2009).

Pe poziţia a doua în clasamentul ziarelor quality, ca medie de vânzări pe apariţie, în perioada ianuarie - martie 2010, se situează Jurnalul Naţional, ziar editat de trustul Intact, care a raportat o medie de 55.078 de exemplare, în creştere uşoară faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când înregistra 54.971 de exemplare. Astfel, în ianuarie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări de 53.948 de exemplare (52.423 în ianuarie 2009), a crescut în februarie - 54.276 de exemplare (51.366 în februarie 2009), pentru ca în martie să afişeze din nou o creştere, de până la 56.807 de exemplare (61.034 în martie 2009).

Ziarul România liberă, editat de Societatea "R", a înregistrat, în luna ianuarie 2010, o medie de vânzări de 43.526 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună din 2009, când raporta 50.418 exemplare vândute. România liberă a înregistrat creşteri uşoare pentru următoarele două luni din 2010: în februarie - 44.171 copii vândute (50.625 în februarie 2009) şi în martie - de 43.947 de exemplare (50.240 în martie 2009).

Ziarul Evenimentul zilei, preluat în luna februarie de la Ringier România de compania "Editura Evenimentul şi Capital", al cărei acţionar majoritar este Bobby Păunescu, a raportat scăderi de vânzări în perioada ianuarie - martie 2010. Evenimentul zilei a avut în ianuarie o medie de vânzări de 31.302 de exemplare (39.021 în ianuarie 2009), şi a scăzut în februarie, la 28.048 de exemplare (38.315 în februarie 2009) şi în martie, la 24.980 de exemplare (36.658 în martie 2009).

Cotidianul Gândul, editat de Publimedia Internaţional, a avut în ianuarie o medie de vânzări de 13.649 de exemplare (17.749 în ianuarie 2009), a scăzut uşor în februarie, la 13.188 de exemplare (16.660 în februarie 2009) şi a crescut până la 13.324 de copii în martie (16.438 în martie 2009).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, pe segmentul de vânzări s-au înregistrat scăderi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar creşteri uşoare de la o lună la alta a acestui an.

Astfel, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, a raportat pentru luna ianuarie 2009 o medie de vânzări de 38.451 de exemplare (58.180 - ianuarie 2009), cu uşoare creşteri pentru următoarele două luni: 46.311 în februarie (65.538 - februarie 2009) şi 47.059 în martie (78.559 martie 2009).

Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut în ianuarie o medie de vânzări de 28.968 de exemplare (36.002 în ianuarie 2009), a scăzut uşor în februarie, la 28.080 de exemplare (35.715 în februarie 2009), şi a crescut până la 28.975 de copii în martie (40.868 în martie 2009).

Şi tabloidul Libertatea, editat de Ringier România, a înregistrat o scădere a vânzărilor în perioada ianuarie - martie 2010. Astfel, în luna ianuarie a acestui an, Libertatea a afişat o medie de vânzări pe apariţie de 159.293 de exemplare (192.720 în ianuarie 2009), în timp ce pentru luna februarie media de vânzări a fost de 158.969 de exemplare (201.349 în februarie 2009), urmată de o nouă scădere uşoară în martie - 154.648 exemplare pe apariţie (201.716 în martie 2009).

Scăderi ale vânzărilor a înregistrat şi tabloidul Cancan. Astfel, pentru luna ianuarie, Cancan a afişat o medie de vânzări pe apariţie de 62.502 exemplare (100.130 în ianuarie 2009), în timp ce pentru luna februarie, media de vânzări a fost de 85.350 de exemplare (103.617 în februarie 2009). Pentru luna martie, însă, Cancan a raportat o scădere uşoară - 82.673 de exemplare pe apariţie (98.255 în martie 2009).

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, aflat pe prima poziţie, nu a afişat, la început de an, oscilaţii semnificative comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, media lunară de vânzări pe apariţie pentru ianuarie a fost de 13.896 de exemplare (14.377 în ianuarie 2009), pentru februarie, de 14.197 de exemplare (15.373 în februarie 2009) şi pentru martie, de 14.017 de exemplare (15.367 în martie 2009).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici