CNA a retras licenţa pe care televiziunea de ştiri România TV o deţinea în judeţul Gorj

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a retras, în şedinţa de marţi, licenţa audiovizuală pe care televiziunea de ştiri România TV o deţinea în în judeţul Gorj.

457 afișări
Imaginea articolului CNA a retras licenţa pe care televiziunea de ştiri România TV o deţinea în judeţul Gorj

CNA a retras licenţa pe care televiziunea de ştiri România TV o deţinea în judeţul Gorj

Societatea Ridzone Computers SRL, deţinătoarea unei licenţe audiovizuale prin satelit pentru televiziunea de ştiri România TV şi a unei licenţe audiovizuale prin cablu pentru România TV Gorj, a solicitat CNA renunţarea la aceasta din urmă.

CNA a analizat, în şedinţa de marţi, şi aprobat solicitarea de retragere a licenţei pentru România TV Gorj.

În şedinţa CNA nu au fost precizate motivele pentru care Ridzone Computers SRL a solicitat renunţarea la licenţa România TV Gorj. Însă, luni, agenţia de MEDIAFAX a relatat, citând surse, că motivele renunţării ar fi unele de natură financiară, investiţia în staţia locală din Gorj nejustificându-se, în condiţiile în care România TV emite la nivel naţional şi implicit în localităţile din acest judeţ prin intermediul licenţei sale de satelit.

Asociaţii societăţii Ridzone Computers SRL din Ploieşti sunt SC RTV Satellite Net SRL - 95% (acţionar unic Radu Tronaru) şi Radu Tronaru (5%). Societatea ar fi însă controlată de deputatul Sebastian Ghiță, potrivit informaţiilor apărute într-o serie de documente ale DNA Ploieşti, care fac parte dintr-un dosar în care este cercetat în prezent Ghiţă.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, pe 15 martie 2012, solicitarea societăţii Ridzone Computers SRL de acordare a unei licenţe audiovizuale prin reţele de comunicaţii electronice (prin cablu, n.r.) pentru televiziunea locală România TV Gorj, cu sediul în oraşul Târgu-Jiu. România TV Gorj urma să difuzeze o oră şi jumătate de program local zilnic, în restul timpului urmând să fie retransmise programele staţiei centrale România TV.

La şedinţa CNA din 15 martie 2012 a fost prezent şi Ionuţ Răitaru, directorul staţiei România TV Gorj.

Ionuţ Răitaru este în fapt persoana care a făcut posibilă lansarea televiziunii de ştiri România TV din Bucureşti, în 2011, prin cedarea unei licenţe pe care o deţinea unei societăţi controlate de omul de afaceri Sebastian Ghiţă.

Astfel, Ionuţ Răitaru a deţinut, prin intermediul societăţii Ridzone Computers SRL, o licenţă audiovizuală prin reţele de telecomunicaţii, transformată ulterior în licenţă de satelit, pentru televiziunea locală RTV (prescurtarea numelui Răitaru TV, n.r.), licenţă care a fost preluată ulterior de societatea RTV Satellite Net SRL, controlată de Sebastian Ghiţă.

În aceste condiţii, renunţarea la licenţa România TV Gorj de către Ridzone Computers SRL poate fi echivalentă cu faptul că Sebastian Ghiţă şi-a încheiat obligaţiile la Ionuţ Răitaru.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici