Cotidianul France Soir a fost închis, la 70 de ani de la înfiinţare

Tribunalul Comerţului din Paris a aprobat, luni, închiderea France Soir, cotidianul istoric francez care şi-a încetat apariţia în print în decembrie 2011, dar care a încercat de atunci, fără succes, o trecere în ediţie online, potrivit unor surse sindicale.

249 afișări
Imaginea articolului Cotidianul France Soir a fost închis, la 70 de ani de la înfiinţare

Cotidianul France Soir a fost închis, la 70 de ani de la înfiinţare

Pentru preluarea acestui titlu exista o singură oferă, înaintată de grupul de presă "low-cost" Lafont: suma de 56.000 de euro şi păstrarea a şase angajaţi din 49, o propunere considerată "scandaloasă" şi respinsă în unanimitate, săptămâna trecută, de salariaţii şi conducerea France Soir.

Potrivit secretarului comitetului companiei, Stéphane Paturey, procesul de lichidare, anunţat de lemonde.fr, implică vânzarea pe bucăţi a ultimelor active ale France Soir, un cotidian fondat în 1944: marca, numele domeniului şi fondul de arhive.

"France Soir moare din cauza indiferenţei", a spus acesta. "Este un dezastru pentru pluralismul presei", a mai comentat el.

Într-un comunicat emis de sindicatele şi conducerea France Soir scrie că, "în şapte luni, Pugacev (Aleksandr Pugacev, fiul magnatului rus Serghei Pugacev, acţionarul France Soir, n.r.) a ucis un titlu şi a concediat 150 de angajaţi". "Tăcerea guvernului în privinţa acestui dosar este intolerabilă", au mai scris aceştia.

Reluând logoul istoric al titlului - un bărbat stând în picioare ascuns după un ziar imens -, de data aceasta pe un fond negru, site-ul francesoir.fr titra, luni seară, un simplu "Merci" (mulţumesc).

"După luni de rătăcire, alternate de mici perioade de speranţă, titlul este mort. Trăiască France Soir", scria pe prima pagină.

În decembrie 2011, la mai puţin de doi ani de la relansarea sa cu mare fast de noul lui proprietar, Aleksandr Pugaciev, France Soir a renunţat la varianta print.

De la preluarea titlului, în 2009, tânărul miliardar a cheltuit fără sens aproape o sută de milioane de euro, dintre care 10 milioane din subvenţii publice. Campanii radio-TV, recepţii luxoase, birouri pe Champs-Elysée - nimic nu a fost prea frumos pentru France Soir. Mari nume ale presei au fost angajate, în încercarea de creştere a tirajului.

Milionul de exemplare vândut zilnic în anii '60 - '70 era totuşi de domeniul trecutului. Pugacev viza un tiraj zilnic de 200.000 de exemplare, dar abia dacă reuşea să ajungă la nivelul de 80.000, înainte să scadă până la 20.000 - 25.000 de exemplare.

În ultimele luni, Aleksandr Pugacev a încercat o reînviere a ziarului în online, dar fără succes.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici