Google îl omagiază pe Iuri Gagarin printr-un logo special

Cel mai popular motor de căutare din lume, Google, şi-a modificat, marţi, logoul de pe pagina principală pentru a marca împlinirea a 50 de ani de la primul zbor al omului în spaţiu şi pentru a-l omagia pe Iuri Gagarin, primul om care a ajuns în spaţiu.

66 afișări
Imaginea articolului Google îl omagiază pe Iuri Gagarin printr-un logo special

Google îl omagiază pe Iuri Gagarin printr-un logo special

Noul logo al Google este realizat în stilul afişelor din anii '60, iar în sintagma "Google", cei doi "o" au fost înlocuiţi de casca unui astronaut şi imaginea unui corp ceresc. Logoul este, în acelaşi timp, un omagiu adus lui Iuri Gagarin, primul om care a călătorit în spaţiu.

În urmă cu 50 de ani, pe 12 aprilie 1961, o capsulă Vostok avându-l la bord pe Iuri Gagarin a decolat de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, cosmonautul rus devenind astfel primul om care a ajuns în spaţiu.

În 1960, Gagarin a fost inclus în grupul select al celor 19 oameni din care urma să fie aleşi doar doi care să zboare în spaţiu. Au fost aleşi Iuri Gagarin şi Gherman Titov.

Pe 12 aprilie 1961, cosmonautul Iuri Gagarin a devenit primul om care călătorea în spaţiu şi primul ce ajunsese pe orbita Pământului. Zborul a durat 108 minute şi Iuri Gagarin s-a reîntors cu bine pe Pământ, aceasta fiind şi singura sa misiune în spaţiu. La reintrarea în atmosferă au apărut probleme tehnice care i-au pus în pericol viaţa, dar Gagarin a reuşit să se paraşuteze şi să ajungă în siguranţă la sol.

El a primit numeroase medalii în diferite ţări pentru călătoria sa în spaţiu.

Iuri Gagarin, decedat în 1968, este unul dintre puţinii eroi naţionali ruşi a căror imagine nu a avut de suferit după prăbuşirea URSS, la sfârşitul anului 1991, şi a rămas până în zilele noastre, pentru ruşi, "cea mai atractivă personalitate a secolului al XX-lea", potrivit sondajelor.

În continuare celebru în Rusia, la 50 de ani după ce a devenit primul om ajuns în spaţiu, Iuri Gagarin a fost ales în anii '60 de către puterea de la Moscova pentru a întruchipa "noul om sovietic", în principal datorită originilor sale modeste.

Google îşi modifică logoul frecvent pentru a omagia diferite personalităţi ale culturii universale sau pentru a marca evenimente speciale din istorie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici