Lucasfilm, "maşina de vise" a cineastului George Lucas

Compania Lucasfilm, pe care George Lucas a vândut-o marţi studiourilor Disney pentru 4,05 miliarde de dolari, era "maşina de vise" a creatorului francizei "Războiul stelelor", devenit celebru pentru această saga science-fiction, dar şi pentru expertiza lui în materie de efecte speciale.

178 afișări
Imaginea articolului Lucasfilm, "maşina de vise" a cineastului George Lucas

Lucasfilm, "maşina de vise" a cineastului George Lucas (Imagine: www.lucasfilm.com)

Înfiinţată de George Lucas în 1971 pentru a produce primul său film, "THX 1138" - mult mai îndrăzneţ decât peliculele sale ulterioare -, compania Lucasfilm a însoţit întreaga carieră a acestui cineast-producător.

Tot prin intermediul Lucasfilm, George Lucas şi-a produs cel de-al doilea lungmetraj, "American Graffiti" (1973), iar apoi saga "Războiul stelelor" şi cele patru filme din seria "Indiana Jones" - pentru acestea din urmă colaborând cu Steven Spielberg.

Cu sediul la San Francisco şi deţinută în proporţie de 100% de George Lucas până la achiziţionarea ei de către studiourile Disney, Lucasfilm s-a diversificat de-a lungul anilor în postproducţia de film şi în efectele speciale, devenind unul dintre liderii mondiali din acest domeniu, prin intermediul filialei sale Industrial Light & Magic (ILM).

ILM a fost creată în 1975, pentru a realiza efectele speciale la care visa George Lucas pentru primul film din seria "Războiul stelelor". Compania a lucrat apoi la alte francize de succes - "Harry Potter", "Jurassic Park", "Iron Man", "Avengers", "Star Trek", "Piraţii din Caraibe".

Lucasfilm posedă în plus licenţa pentru numeroase produse derivate extrem de profitabile, dar şi studiouri de animaţie.

Ca o ironie a istoriei, tot Lucasfilm a creat studioul de animaţie Pixar, vândut în 1986 patronului grupului Apple Steve Jobs, ce a fost în cele din urmă achiziţionată de Disney în 2006.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici