O carte pe zi „Ţara şi vinul”, de Marinela Ardelean

„România are vinuri care merită să stea alături de cele mai bune mâncăruri, făcute de cei mai buni bucătari, din cele mai bune restaurante, în contextul uneia dintre cele mai frumoase gastronomii din lume”, spune Marinela Ardelean, expert în vinuri şi în băuturi spirtuoase.

110 afișări
Imaginea articolului O carte pe zi „Ţara şi vinul”, de Marinela Ardelean

O carte pe zi „Ţara şi vinul”, de Marinela Ardelean

Dincolo de o afacere, vinul face parte din tradiţia vieţii de zi cu zi, mi spune Marinela Ardelean, cea care consideră că licoarea din struguri merită „să devină un element fundamental al brandului de ţară“. O expertă care s-a născut în Maramureş, o zonă unde pălinca-i în fruntea listei băuturilor. Marinela Ardelean spune că a descoperit lumea vinului din întâmplare – a ajuns însă, în 2014, să primească titlul de „Cel mai bun somelier din România“. Ea a făcut Dreptul, însă şi-a continuat studiile cu un master în management şi un doctorat în marketing, ca în prezent să fie una dintre cele mai cunoscute voci ale promovării vinului românesc peste hotare. De asemenea, ea este profesor în Roma, la Italian Chef Academy şi co-fondatoarea RO-Wine, singurul festival dedicat vinului, destinat atât specialiştilor, cât şi amatorilor.

Cartea ei pe care o semnalîm azi este prezentată pe coperta a patra de Valeriu Stoica:

„Vinul este privit din ce în ce mai mult în întreaga lume ca unul dintre elementele care definesc calitatea vieţii. Pentru români, vinul este chiar mai mult decât atât, este un element de identitate naţională. Este ceea ce demonstrează autoarea acestei cărţi, analizând relaţia dintre brandul de ţară, capitalul brandului de ţară şi imaginea brandului de ţară, pe de-o parte, şi promovarea vinului românesc, pe de altă parte. Marinela Ardelean, cu graţie şi rigoare, şi-a dobândit nu numai statutul de ambasador al vinului românesc, ci şi pe acela de formator autorizat pentru educarea consumatorilor şi pentru dezvoltarea culturii vinului în România. Această carte împlineşte eforturile pe care autoarea le-a dedicat cu perseverenţă şi eficienţă remarcabilă acestor scopuri nobile, pentru care merită aprecierea tuturor iubitorilor de vin.”

Cartea de faţă a fost iniţial teză de doctorat elaborată şi susţinută la şcoala doctorală a Facultăţii de Economie şi Administrare a Aafacerilor din cadrul Universităţiii de Vest din Timişoara, în anul 2021. Este prima cercetare profuntă şi sistematică de acest gen.

Marinela Ardelean. Ţara şi vinul. Relaţiile dintre brandul de ţară şi brandul vinurilor româneşti. O abordare heterodoxă. Editura Tritonic. Colecţia Comunicare media. Prefaţă de Valeriu Stoica. 367 pag.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
carte,
vin,
ardelean

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici