O împreunare de mâini stilizată - logo-ul Clujului în competiţia pentru Capitală Culturală Europeană

Logo-ul campaniei "Cluj-Napoca - Capitală Culturală Europeană 2021", desemnat în urma unui concurs, este o împreunare de mâini, stilizată, realizată prin linii grafice colorate de către o absolventă de Arte Plastice, fiind inspirată de sloganul "East of West".

505 afișări
Imaginea articolului O împreunare de mâini stilizată - logo-ul Clujului în competiţia pentru Capitală Culturală Europeană

O împreunare de mâini stilizată - logo-ul Clujului în competiţia pentru Capitală Culturală Europeană (Imagine: Vasile Magradean/Mediafax Foto)

Directorul Asociaţiei "Cluj - Capitală Culturală Europeană 2021", Florin Moroşanu, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că, în perioada 6 iunie - 14 august, a fost organizat concursul pentru pachetul de identitate vizuală pentru conceptul de candidatură "Cluj-Napoca - Capitală Culturală Europeană 2021", fiind primite 79 de propuneri.

"La final, juriul a ales o singură lucrare, care se detaşează prin subtilitatea şi coerenţa cu care încorporează elementele oraşului, reuşind să fie o imagine puternică. Proiectul câştigător, al mâinilor împreunate care construiesc ceva, în care se regăseşte şi sloganul «East of West», aparţine unei clujence, absolventă a Universităţii de Artă şi Design (UAD), care va primi un premiu de 35.000 de lei", a spus Moroşan.

Câştigătoarea concursului, Camelia Ştefania Imbuzan, a declarat, la rândul său, că a realizat conceptul în termen de o săptămână.

"A fost o plăcere să lucrez la concept, am realizat semnele grafice ale acestuia, cu elemente care compun din linii sintagma «East of West», apoi forma oraşului ca fostă cetate, în care apar ca şi culori acoperişurile din zona centrală, apoi cerul şi iarba. Semnul final reprezintă o împreunare de mâini, care simbolizează faptul că împreună trebuie să ridicăm acest oraş la standardele europene", a spus Imbuzan.

Ea are 32 de ani, a absolvit Universitatea de Arte şi Design (UAD) din Cluj-Napoca şi lucrează ca director de creaţie la o companie de publicitate.

Sociologul Vasile Dâncu, membru al juriului concursului, a declarat, la conferinţa de presă, că s-a dorit ca noul concept "să aibă originalitate pentru Cluj-Napoca şi pentru Europa".

"Vrem ca acest logo să fie un steag fluturat peste cetate", a spus Dâncu.

Juriul concursului a fost format din Ioan Sbârciu, preşedinte al Senatului Universităţii de Arte şi Design (UAD) din Cluj-Napoca, sociologul Vasile Dâncu, Timotei Nădăşan, István Szakáts, Cătălin Ştefănescu, Camil Tulcan, Bencze László şi Willy Cristea. Publicul a avut ocazia să voteze online pentru lucrările depuse.

Concursul oficial de desemnare a oraşului din România care va deţine titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021 va avea loc în 2015-2016, alte opt oraşe din România anunţându-şi intenţia de a candida, pe lângă Cluj-Napoca.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici