O reclamă la ciuperca tibetană şi turmericul indian, interzis de CNA de la difuzarea la TV

O reclamă la suplimentul alimentar ciuperca tibetană şi turmericul indian a fost interzisă de la difuzarea la TV, cu unanimitate de voturi, joi, de membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), care au constatat că aceasta încalcă legislaţia audiovizualului.

1953 afișări
Imaginea articolului O reclamă la ciuperca tibetană şi turmericul indian, interzis de CNA de la difuzarea la TV

O reclamă la ciuperca tibetană şi turmericul indian, interzis de CNA de la difuzarea la TV

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un raport de monitorizare care a cuprins mai multe spoturi publicitare difuzate la televiziuni şi posturi de radio începând cu luna martie.

Din cele două calupuri analizate, doar o reclamă la produsul ciuperca tibetană şi turmericul indian prezentată în emisiunea de teleshopping difuzată de Naţional TV pe 3 iunie a primit o decizie de intrare în legalitate, în baza articolelor 93, 126 (2) şi 128 (d) din Codul de Reglementare a Conţinutului Audiovizual, la propunerea membrului CNA Radu Herjeu. Astfel, reclama nu mai poate fi difuzată în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului.

Emisiunea de teleshopping în care a fost prezentat produsul menţionat a fost difuzată de postul de televiziune Naţional TV pe 3 iunie, de la ora 13.15, având o durată neîntreruptă de 15 minute.

În cadrul spotului s-a precizat că produsul ciuperca tibetană în combinaţie cu turmericul indian reprezintă unul dintre cele mai cunoscute remedii tonifiante ale medicinei alternative. Cătălin Luca, despre care se ştie că este medic, fără ca în reclama difuzată de Naţional TV să se menţioneze acest lucru, precizează că produsul ciuperca tibetană poate fi administrat pentru mai multe probleme de sănătate. CNA a primit mai multe reclamaţii privind reclama la acest produs, care este prezentat drept "un medicament de uz uman".

CNA a considerat că reclama încalcă articolul 93 din Codul audiovizual, potrivit căruia "comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".

De asemenea, decizia de intrare în legalitate a fost luată în baza articolului 126 (2) - "Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare" - şi a articolului 128 (d) - "Este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum: (...) d) cancer şi alte boli tumorale".

La şedinţa de joi a Consiliului Naţional al Audiovizualului participă Radu Călin Cristea (care conduce şedinţa), Răsvan Popescu, Dorina Rusu, Radu Herjeu, Laura Georgescu, Viorel-Vasile Buda, Lorand Turos şi Florin Gabrea.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici