Olivier Père: "Boogie" şi "Nunta Mută" confirmă calitatea filmului românesc

Olivier Père, delegatul general al secţiunii paralele La Quinzaine des Réalisateurs a Festivalului de la Cannes, a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, că a vizionat, în aceste zile, la Bucureşti, şase lungmetraje româneşti, printre care "Boogie" de Radu Mihăileanu şi "Nunta mută" de Horaţiu Mălăele.

3 afișări
Imaginea articolului Olivier Père: "Boogie" şi "Nunta Mută" confirmă calitatea filmului românesc

Olivier Père: "Boogie" şi "Nunta Mută" confirmă calitatea filmului românesc

De asemenea, producătorul Dan Burlac, cel care îl însoţeşte pe Olivier Père în România, a arătat că delegatul general al Quinzaine şi Maud Ameline, membru al comitetului de selecţie a filmelor din această secţiune, au mai văzut "Schimb valutar", de Nicolae Mărgineanu, "Podul de flori", de Thomas Ciulei, documentarul Ancăi Damian "A fi sau a nu fi" şi secvenţe din filmul lui Ion Cărmăzan.

Olivier Père s-a întâlnit, luni seară, cu Cristian Mungiu, Corneliu Porumboiu, Nae Caranfil şi Horaţiu Mălăele, la Ambasada Franţei, şi îşi doreşte să-l întâlnească şi pe Lucian Pintilie.

Delegatul general al Quinzaine des Réalisateurs a spus că a văzut, la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), şase lungmetraje - atât terminate cât şi producţii încă în lucru, concluzia sa fiind că cinematograful român confirmă şi în acest an calitatea sa. De asemenea, Père, care urmează să mai vizioneze un pachet de 12 scurtmetraje româneşti la Paris, s-a declarat convins că cinematograful românesc va fi prezent la Cannes, la fel ca în anii trecuţi.

"S-a simţit, în toate filmele, nevoia acestor regizori să arate ţara lor, o urgenţă de a povesti ce se întâmplă, o forţă şi o precipitare de a povesti. Forţa cinematografului românesc este dată de exigenţa regizorilor, cu munca lor, cu ceea ce fac", a spus Maud Ameline, membru al comitetului de selecţie al Quinzaine.

Olivier Père a explicat că secţiunea pe care o reprezintă este o secţiune independentă, necompetitivă, paralelă, fiind creată în 1968 de regizorii francezi pentru a privilegia filmele de autor, experimentale.

El a spus că, în ultimii ani, juriul de selecţie de la Cannes, din secţiunea competiţională, a început să se orienteze şi în funcţie de criteriile de selecţie ale Quinzaine.

"Motivul vizitei la Bucureşti este dublu - pentru a pregăti un proiect pentru aniversarea a 40 de ani de la înfiinţarea secţiunii, printr-o retrospectivă a filmelor importante, şi pentru a descoperi filmele pentru selecţia festivalului", a spus Olivier Père. Delegatul a arătat că România are o tradiţie în participarea la Quinzaine şi că există o relaţie specială între cinematograful românesc şi festival.

La aniversarea a 40 de ani de existenţă a secţiunii Quinzaine des Réalisateurs, organizatorii vor realiza un documentar despre istoria festivalului şi o retrospectivă a celor mai importante filme în marile oraşe din lume. Această retrospectivă va fi organziată şi la Bucureşti, împreună cu Ambasada Franţei, în luna noiembrie, unde va fi onorat regizorul Lucian Pintilie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici