Românii, pasionaţi de pariuri şi cumpărături online. Pe ce site-uri îşi petrec timpul utilizatorii din ţara noastră

Într-un top al celor mai bine cotate douăzeci de pagini de Internet din România, realizat de Alexa Internet, se regăsesc patru site-uri de cumpărături şi unul de pariuri online, precum şi unul care promite o îmbogăţire rapidă, din faţa calculatorului.

1955 afișări
Imaginea articolului Românii, pasionaţi de pariuri şi cumpărături online. Pe ce site-uri îşi petrec timpul utilizatorii din ţara noastră

Românii, pasionaţi de pariuri şi cumpărături online. Pe ce site-uri îşi petrec timpul utilizatorii din ţara noastră (Imagine: Ana Poenariu / Mediafax Foto)

În clasamentul realizat de Alexa.com, Google, cel mai cunoscut motor de căutare din lume, se află pe prima poziţie la nivel mondial. Gigantul american îşi menţine supremaţia şi pe piaţa din România, atât versiunea internaţională a site-ului cât şi cea  în limba română regăsindu-se în topul celor mai bine cotate douăzeci de pagini de Internet din ţara noastră. Versiunea locală, Google.ro, conduce clasamentul, iar cea în limba engleză, Google.com, se află pe poziţia a treia. Motorul de căutare ocupă poziţii fruntaşe şi în topurile din ţările vecine, conducând clasamentele din Ungaria, Moldova şi Ucraina, în timp ce în Serbia şi în Bulgaria se află pe poziţia a doua.

În România, la fel ca şi în clasamentul global, pe locul secund se clasează Facebook.com, cea mai folosită reţea de socializare din lume, cu peste 1.2 miliarde de utilizatori în fiecare lună. Site-ul se află pe podium şi în Ungaria şi în Serbia, unde ocupă chiar prima poziţie, însă cifrele nu sunt la fel de impresionante în Ucraina şi în Republica Moldova, unde Facebook îşi împarte numărul de utilizatori cu reţelele de socializare rusofone, Vk.ru şi Odnoklassniki.ru.

Pe lângă Google, cu versiunea internaţională şi cea locală, şi Facebook, încă două pagini de Internet se regăsesc între cele mai bine cotate zece site-uri, atât la noi cât şi în statele din regiune. Este vorba despre Youtube.com, platforma deţinută de Google, unde utilizatorii pot să încarce, să vizualizeze şi să partajeze clipuri video şi despre Wikipedia.org, enciclopedia online, care are un conţinut gratuit şi este disponibilă tuturor, atât pentru utilizare, cât şi pentru dezvoltare. Pe poziţia a şasea în ţara noastră se găseşte Neobux.com, un site PTC (n.r. paid-to-click, plătit să apeşi click), care plăteşte utilizatorii în schimbul vizualizării unor reclame. Neobux se află în topul celor mai bine cotate site-uri şi în ţările vecine, chiar pe primul loc în Bulgaria, deşi în ţări ca Statele Unite, Germania, Regatul Unit, Suedia, Franţa sau Olanda, nu prinde nici primele 25 de poziţii.

  • Cumpărăturile şi pariurile online, în topul preferinţelor românilor

Caracteristicile regionale ale fiecărei comunităţi de internauţi se observă odată cu eliminarea giganţilor internaţionali, care se află pe primele locuri şi la nivel mondial şi se regăsesc în statisticile din majoritatea ţărilor. Neobux, spre exemplu, care promite o modalitate de îmbogăţire rapidă, din faţa calculatorului, este mult mai popular în Europa de Est decât în statele din Occident, aşa cum Facebook-ul, în top 3 în majoritatea ţărilor vestice, este mai slab cotat în fostele republici sovietice. Bet365.com, un site de pariuri online, se clasează pe locul al optulea în România, ţara noastră fiind din singura din regiune care include un site de acest fel în primele zece poziţii din clasament.

Filelist.ro, cel mai mare site peer-to-peer din România, care facilitează partajarea de fişiere între utilizatori, des criticat pentru presupusa înlesnire a pirateriei online, ocupă poziţia a zecea în topul celor mai bine cotate pagini de Internet de la noi. O situaţie asemănătoare e întâlnită şi în Bulgaria, unde Zamunda.net se află pe locul al şaptelea. Site-urile de anunţuri şi cumpărături online ocupă patru dintre primele douăzeci de poziţii în clasamentul autohton, pe lângă eMag.ro, liderul pieţei de comerţ electronic, care se află pe locul 15, în top 20 regăsindu-se şi Mercador.ro, locul 9, Tocmai.ro, locul 12 şi Okazii.ro, locul 18. Utilizatorii din România par, mai degrabă, interesaţi de chilipiruri decât de cumpărături în sine, eMag fiind singura dintre cele patru pagini de Internet care se axează exclusiv pe comercializarea de produse noi.

Alexa Internet este o companie deţinută de Amazon.com, care oferă informaţii referitoare la traficul web. Clasamentul global al site-urilor, topurile naţionale şi cele pe categorii arată cât de bine sunt cotate paginile de Internet. Alexa.com clasifică site-urile cu ajutorul unui algoritm care combină media vizitatorilor unici pe zi cu numărul vizualizărilor paginii în ultimele trei luni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici