TVR a atras, în 2008, venituri din publicitate de 19,5 milioane de euro

Televiziunea Publică a atras, anul trecut, venituri din publicitate în valoare de 19.533.130 de euro, cu 13% mai mici comparativ cu 2007, potrivit raportului de activitate al Societăţii Române de Televiziune (SRTv) pe 2008, publicat pe site-ul instituţiei.

82 afișări
Imaginea articolului TVR a atras, în 2008, venituri din publicitate de 19,5 milioane de euro

Televiziunea Publică a atras, în 2008, venituri din publicitate de 19,5 milioane de euro (Imagine: Mediafax Foto)

Veniturile nete aduse de Splendid Media - compania care se ocupă de vânzarea spaţiului de publicitate al TVR - pentru TVR 1, TVR 2, TVR Cultural, TVR Internaţional, TVR 3, web site & teletext au fost, anul trecut, de 19.533.130 de euro.

Cea mai mare parte a veniturilor nete din publicitate atrase de Televiziunea Publică au fost atrase de postul TVR 1, respectiv 16.001.583 de euro, sumă cu 2,25 milioane de euro mai mică decât cea atrasă de acelaşi post TV în 2007 (18.252.920 de euro).

Veniturile nete din publicitate ale TVR 2 pe 2008 au fost de circa 3,3 milioane de euro, mai mici cu 848.000 de euro faţă de anul 2007. Pe de altă parte, TVR Internaţional a adus SRTv 20.228 de euro din publicitate, veniturile nete ale postului scăzând cu 62%.

Pe de altă parte, TVR Cultural a fost singurul canal din portofoliul SRTv ale cărui venituri din publicitate au crescut în 2008, ajungând la 133.040 euro, în creştere cu 54% faţă de 2007, când încasările sale din publicitate erau de 86.383 euro.

"Având în vedere atât faptul că audienţa spoturilor difuzate la TVR a scăzut de la an la an, precum şi faptul că nu au fost alocate integral minutele de publicitate permise, din cauza obligaţiilor SRTv ce provin din îndeplinirea misiunii publice prevăzute de Lege, veniturile din publicitate nu s-au putut realiza conform contractului", se precizează în raportul TVR.

Astfel, conform contractului cu SRTv, Splendid Media ar fi trebuit să primească un comision în valoare de 1.791.314 euro.

Regia de publicitate nu a primit însă decât 937.046 euro deoarece veniturile realizate au fost mai mici prin influenţa factorilor (scăderea audienţei spoturilor în 2008 faţă de ianuarie-septembrie 2005 precum şi a numărului de minute de publicitate alocate de SRTv).

Într-un interviu acordat MEDIAFAX în 26 martie, Alexandru Sassu, preşedintele-director general al SRTv, a declarat că TVR a atras sume mai mici din publicitate în 2008 din cauza "căderii extraordinare" a pieţei de publicitate în ultimele două luni ale anului trecut.

De asemenea, el a mai declarat că TVR a intrat în cea de-a patra lună de când "publicitatea nu se plăteşte", deşi posturile SRTv şi-au respectat contractele încheiate.

Splendid Media s-a ocupat de vânzarea spaţiului publicitar al SRTv din noiembrie 2005 până în 2008.

Regia de publicitate va continua să gestioneze şi să vândă spaţiul publicitar al tuturor posturilor SRTv şi în perioada 2009-2011, în baza unei decizii luată de Consiliul de Administraţie al TVR în 22 ianuarie. Decizia din 22 ianuarie a fost adoptată după ce, în 7 ianuarie, CA al TVR aprobase ca Splendid Media să fie administrator al spaţiului publicitar al TVR în perioada 2009 - 2011.

Astfel, regia de publicitate Splendid Media gestionează spaţiul publicitar al SRTv aferent canalelelor TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR INFO, TVR Cultural şi TVR Internaţional, cel de pe teletextul TVR şi de pe website-ul www.tvr.ro.

Raportul de activitate al Televiziunii Publice pe anul 2008 a fost depus, în 15 aprilie, la Parlamentul României, aşa cum prevede Legea nr. 41 din 1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune şi Societăţii Române de Televiziune.

Potrivit raportului, SRTv a încheiat anul 2008 cu un deficit de circa 53,8 milioane de lei, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut anul trecut venituri totale de peste 567,5 de milioane de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici