TVR a încheiat un contract de 10,4 milioane de euro pentru emisia pe satelit a programelor sale

Societatea Română de Televiziune (SRTv) a finalizat procedura de închiriere de spaţiu de transmisie pe satelit a televiziunilor din portofoliul său, valoarea totală a contractului încheiat în acest sens cu societatea Rartel S.A. fiind de 10,4 milioane de euro, fără TVA.

369 afişări
Imaginea articolului TVR a încheiat un contract de 10,4 milioane de euro pentru emisia pe satelit a programelor sale

TVR a încheiat un contract de 10,4 milioane de euro pentru emisia pe satelit a programelor sale (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

TVR a încheiat un acord-cadru cu Rartel S.A., care vizează "servicii de transmisie a programelor SRTv pe satelit", potrivit unui anunţ publicat recent pe e-licitatie.ro.

Rartel S.A este o societate mixtă româno-italiană, care are ca acţionari Radiocomunicaţii S.A - 39% şi Telespazio SpA - 61%. Rartel oferă servicii de poziţionare şi control al sateliţilor pe orbită prin intermediul instalaţiei aflate în Centrul de Comunicaţii Spaţiale Cheia. Sistemul este folosit pentru controlul sateliţilor Eumetsat, Eutelsat şi Sicral, conform rartel.ro.

Rartel SA a participat la această procedură în asociere cu Societatea Română de Radiocomunicaţii şi este lider de asociere. Acordul-cadru a fost încheiat prin negociere, pe 29 septembrie, pentru o perioadă de patru ani.

Valoarea totală finală a contractului cu Rartel S.A. este de 10.464.000 de euro, fără TVA (46.697.693 de lei).

Criteriul de atribuire a contractului a fost preţul cel mai scăzut.

În această procedură, TVR a primit trei oferte, însă au fost admisibile doar două, conform aceluiaşi anunţ.

De asemenea, potrivit anunţului, pe 30 septembrie, a fost încheiat un contract subsecvent la acest acord, tot cu Rartel SA, în valoare de 654.000 de euro (2.918.605,8 lei).

Agenţia MEDIAFAX a relatat pe 9 mai că TVR derulează această procedură pentru închirierea de spaţiu de transmisie pe satelit a televiziunilor din portofoliul său, la care s-au înscris trei companii - GlobeCast, Rartel şi Adisam, după cum au declarat la momentul respectiv, pentru MEDIAFAX, surse din SRTv.

Societatea Română de Televiziune a demarat, pe 28 noiembrie 2013, o procedură de închiriere de spaţiu de transmisie pe satelit a televiziunilor din portofoliul său, pentru o sumă estimată la momentul respectiv la 67.741.935 lei, fără TVA (aproape 15,3 milioane de euro).

SRTv dorea să încheie un acord-cadru cu un singur agent economic. Durata acordului-cadru este de 4 ani, însă vor fi încheiate contracte subsecvente anuale, după aprobarea fondurilor de la bugetul de stat în acest sens.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost de 6 ianuarie 2014, ora 11.00, la sediul SRTv din Bucureşti.

Ofertele urmau să fie deschise în aceeaşi zi, de la ora 11.30, însă procedura a fost întârziată de faptul că au fost depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) două contestaţii, de către Centrul pentru Servicii de Radiocomunicaţii SRL şi de către compania de sateliţi din Luxemburg SES Astra SA.

Contestatarii au solicitat printre altele eliminarea unor cerinţe din documentaţia de licitaţie pe care le considerau neconforme cu prevederile legale şi modificarea documentaţiei de atribuire în sensul defalcării pe loturi a contractului de servicii de transmisie a programelor TVR pe satelit.

Iniţial, CNSC a decis suspendarea procedurii de atribuire, însă ulterior a respins ca nefondate cele două contestaţii şi a dispus continuarea procedurii.

La licitaţie s-au înscris trei companii - GlobeCast din Franţa (partenerul tradiţional al TVR pentru furnizarea de servicii de satelit, care a folosit în acest sens sateliţii companiei franceze Eutelsat), Rartel S.A. şi compania Adisam din România (care, dacă ar fi câştigat licitaţia, ar fi urmat să folosească pentru transmisia pe satelit a programelor TVR sateliţii companiei SES Astra).

Pe de altă parte, contractul TVR cu GlobeCast/ Eutelsat pentru transmisia pe satelit a programelor Televiziunii Române a expirat în decembrie 2013. Totuşi, Eutelsat nu a întrerupt emisia TVR, ţinând cont de faptul că Televiziunea Română nu a avut un Consiliu de Administraţie (CA) în perioada 10 decembrie 2013 - 1 aprilie 2014, după cum au declarat la momentul respectiv surse pentru MEDIAFAX.

Ulterior, Consiliul de Administraţie al TVR, condus de Stelian Tănase, a aprobat încheierea unui act adiţional la contractul cu GlobeCast France.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici