UPC: Antena a retras avizul de difuzare a posturilor sale pe platforma Focus Sat. CNA a fost sesizat

UPC anunţă, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că Antena a retras operatorului Focus Sat (platforma de satelit a UPC) dreptul de retransmisie pentru Antena 1, 2 şi 3, Euforia TV şi Gsp TV, însă televiziunile pot fi vizionate în continuare până când CNA va aproba scoaterea lor din grila Focus Sat.

3087 afişări
Imaginea articolului UPC: Antena a retras avizul de difuzare a posturilor sale pe platforma Focus Sat. CNA a fost sesizat

UPC: Antena a retras avizul de difuzare a posturilor sale pe platforma Focus Sat. CNA a fost sesizat

Potrivit comunicatului remis de Focus Sat România, operatorul de servicii de televiziune DTH deţinut de compania UPC România, începând de vineri, Antena TV Group i-a retras acestuia dreptul de retransmisie a televiziunilor Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi GSP TV, deşi Focus Sat consideră că actualul contract de distribuţie semnat între cele două părţi este în vigoare.

"Decizia Antena TV Group intră în vigoare începând cu data de 27.04.2012, în pofida clauzelor stipulate de acest contract, agreat de ambele companii. La începutul lunii aprilie, Focus Sat a primit o solicitare scrisă din partea Antena TV Group, prin care operatorului i se cerea un tarif de opt ori mai mare pentru continuarea retransmiterii celor 5 posturi TV. Găsim nejustificată această solicitare, care, odată acceptată, ar afecta preţul abonamentelor noastre şi ar avea astfel impact direct asupra celor peste 283.000 de clienţi Focus Sat", se spune în comunicat.

Focus Sat precizează că îşi doreşte ca abonaţii săi să nu fie privaţi de vizionarea televiziunilor Antena TV Group.

"Ne dorim ca abonaţii noştri să nu fie privaţi de vizionarea canalelor incluse în abonament, prin urmare, am demarat negocieri cu oficialii Antena TV Group, pentru a ajunge la un acord. În ciuda eforturilor depuse până acum, Antena TV Group nu a dorit să renunţe la solicitarea iniţială şi a refuzat orice propunere venită din partea Focus Sat. Situaţia este una de neînţeles, cu atât mai mult cu cât posturile TV vizate, cât şi altele aparţinând Antena TV Group au fost declarate de proprietarul lor libere la retransmisie, fără condiţionări tehnice sau financiare pe teritoriul României", mai spune Focus Sat.

Astfel, pentru a respecta legislaţia în vigoare, Focus Sat s-a văzut nevoit să solicite Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) modificarea grilei de programe (acceptarea noii grile, fără cele 5 canale).

"În aşteptarea aprobării oficiale din partea acestei autorităţi, clienţii Focus Sat vor beneficia în continuare de posturile TV menţionate mai sus (posturile Antena TV Group, n.r.). Considerăm că abonaţii Focus Sat nu trebuie să fie afectaţi de decizia Antena TV Group şi dorim ca ei să se bucure de grila de până acum, în totalitatea ei. De aceea, îi asigurăm că Focus Sat a depus toate eforturile şi continuă să facă toate demersurile necesare pentru a ajunge la un acord cu Antena TV Group. Avem în continuare încredere că oficialii Antena TV Group vor fi dispuşi să colaboreze în vederea găsirii unei soluţii", mai spune operatorul Focus Sat al UPC România.

Anunţul Focus Sat vine după ce, în şedinţa de marţi a CNA, Sorin Alexandrescu, CEO Antena Group, a declarat că acordurile de retransmisie pentru patru televiziuni ale Antena Group pe platforma de satelit Focus Sat a UPC expiră vineri, reprezentanţii celor două companii urmând să se întâlnească pentru discuţii miercuri dimineaţă pentru negocieri. "Distribuţia canalelor noastre pe platforma UPC (Focus Sat, n.r.) expiră la două date - pentru patru dintre staţii (Antena 1, Antena 3, Gsp TV şi Euforia TV, n.r.), la sfârşitul săptămânii acesteia, şi pentru o staţie (Antena 2, n.r.), luna viitoare", a spus Sorin Alexandrescu.

Potrivit legislaţiei audiovizualului, odată ce membrii CNA vor aproba noua grilă a Focus Sat - lucru care ar putea să se întâmple în următoarea şedinţă a Consiliului, prevăzută a se desfăşura cel mai probabil joia viitoare -, Focus Sat va putea să scoată legal televiziunile Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV din grila sa.

Chiar dacă vor fi scoase de pe platfoma digitală Focus Sat, Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV vor fi în continuare difuzate pe reţelele de cablu ale UPC România, întrucât cele cinci televiziuni sunt obligatorii la retransmisie pentru toţi operatorii de cablu din România, potrivit principiului "must carry" din legislaţia audiovizualului.

Retragerea avizului de retransmisie a televizunilor Antena Group pe platforma digitală Focus Sat, care poate conduce implicit la scoaterea acestor televiziuni de pe această platformă, vine în contextul unor puternice tensiuni între trustul patronat de familia Voiculescu şi o altă companie de telecomunicaţii - RCS&RDS.

RCS&RDS a scos Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, în noaptea de 19 spre 20 aprilie, compania de telecomunicaţii precizând că nu mai poate accepta să plătească peste 7 milioane de euro pe an, sumă care ar fi fost solicitată de Antena TV Group pentru difuzarea prin satelit a acestor televiziuni.

Totodată, RCS&RDS a precizat că Antena TV Group a declarat libere la retransmisie televiziunile sale, fără condiţionări tehnice sau financiare, fapt pentru care, pentru cablu, distribuitorii au dreptul şi obligaţia de a transmite gratuit aceste posturi, însă pentru satelit au dreptul, nu şi obligaţia să le retransmită.

În schimb, Intact Media Group a afirmat în 20 aprilie, într-un comunicat, că RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, în mod abuziv, Antena 1 şi Antena 3, acuzând, totodată, compania de telecomunicaţii de rea credinţă. Potrivit comunicatului Antena, RCS&RDS a refuzat să încheie un acord cu grupul media, motivând că televiziunile în cauză au fost declarate libere la retransmisie.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici