- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (11.11.2009, 15:21)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vezi aici care sunt cei mai mediatizaţi candidaţi la Preşedinţia României
Traian Băsescu, Mircea Geoană, Crin Antonescu şi Sorin Oprescu au fost cei mai mediatizaţi candidaţi la Preşedinţia României în prima săptămână de campanie electorală, în jurnalele de ştiri difuzate de principalele posturi TV, potrivit unei analize a ActiveWatch-Agenţia de Monitorizare a Presei.
77 afișări
Vezi aici cei mai mediatizaţi candidaţi la Preşedinţia României
Potrivit cercetării "Campania electorală în ştirile TV", realizată de AMP în prima săptămână a campaniei electorale, 23-29 octombrie, cei mai vizibili candidaţi la preşedinţie au fost Traian Băsescu (52 apariţii), Mircea Geoană (33 apariţii), Crin Antonescu (27 apariţii) şi Sorin Oprescu (18 apariţii), ceilalţi candidaţi cumulând fiecare sub 10 apariţii: Kelemen Hunor (9 apariţii), Corneliu Vadim Tudor (9 apariţii), George Becali (7 apariţii), Constantin Ninel Potîrcă (6 apariţii), Remus Cernea (5 apariţii), Ovidiu Iane (5 apariţii), Eduard Manole (5 apariţii) şi Constantin Rotaru (4 apariţii).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Conform analizei, Traian Băsescu a fost ţinta unor atacuri din partea adversarilor politici (contracandidaţi şi/ sau persoane asociate) în 19 dintre apariţii, Mircea Geoană a fost ţinta unor atacuri în 2 apariţii. Pe de altă parte, Traian Băsescu a fost prezentat negativ în 13 din cele 52 de apariţii, Mircea Geoană în cinci din cele 33 de apariţii, în timp ce Crin Antonescu în doar două ştiri din 27 de apariţii.
În cadrul cercetării au fost analizate 600 de ştiri difuzate pe şase posturi naţionale: Antena 1 - "Observator", ora 19.0, Antena 3 - "Ştiri", ora 21.00, Prima TV - "Focus", ora 18.00, Pro TV - "Ştirile Pro TV", ora 19.00, Realitatea TV - "Realitatea de la fix", ora 21.00 şi TVR 1 - "Telejurnal", ora 20.00.
Ponderea temei alegerilor prezidenţiale a fost de 10,30% (62 ştiri), iar în perioada analizată, Antena 3 a avut 28 ştiri, Realitatea TV - 18 ştiri, TVR 1 - 6 ştiri, Antena 1 - 5 ştiri, Prima TV - 3 ştiri, iar Pro TV - 2 ştiri.
Conform metodologiei, au fost analizate ponderea ştirilor despre alegerile prezidenţiale în ştirile TV, vizibilitatea candidaţilor, atitudinea jurnaliştilor faţă de candidaţi şi acţiuni asociate candidaţilor, cu accent pe situaţii conflictuale.
Coordonatorul studiului, Ionuţ Codreanu, a spus că sunt situaţii în care emisiunile cu caracter electoral seamănă cu o şezătoare, în care vocile se suprapun şi mesajul se pierde, şi situaţii în care moderatorul uneori este excedat de temperamentul sau de mesajul candidatului. El a mai spus că lipsesc confruntările directe între candidaţi, iar despre referendum au fost numai trei ştiri în prima săptămână a campaniei electorale. Potrivit analizei, "spaţiul de dezbatere este dominat de subiecte extrase de pe agenda publică curentă şi pune accent în mică măsură pe promovarea candidaţilor şi platformelor electorale".
"Lipsesc confruntările directe între candidaţi, aceştia beneficiind doar de apariţii extinse, în tandem cu susţinătorii şi simpatizanţii de partid. Temele dominante de atac şi dezbatere au vizat performanţa Guvernului Boc şi a preşedintelui Traian Băsescu", afirmă ActiveWatch - AMP, care precizează că "spaţiul de dialog este dominat de personalităţile jurnaliştilor-moderatori, care adoptă o atitudine intransigentă în relaţia cu invitaţii".
Potrivit monitorizării, cu excepţia Antena 3 şi Realitatea TV, celelalte posturi comerciale şi postul public de televiziune au prezentat "într-o pondere neglijabilă" startul campaniei electorale şi primele acţiuni ale candidaţilor înscrişi pentru cursa prezidenţială.
La prezentarea studiului, care a avut loc miercuri, la sediul AMP, au participat Mircea Toma, Nicoleta Fotiade şi Ionuţ Codreanu, din partea AMP, Adriana Săftoiu, deputat PNL, Gelu Trandafir, membru CNA, Cezar Ion, preşedintele AJR, Cristian Pârvulescu, preşedinte Pro Democraţia, Marius Marinescu, reprezentantul PRM, şi Anca Alexandrescu, reprezentanta lui Sorin Oprescu.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe