Ziarele din întreaga lume fac inovaţii în ceea ce priveşte vânzarea de publicitate

Ziarele din întreaga lume fac inovaţii în ceea ce priveşte modul de a vinde publicitate, pe fondul crizei economice, care a determinat reducerea investiţiilor în advertising, potrivit concluziilor conferinţei World Newspaper Advertising, care a avut loc săptămâna trecută, la Copenhaga, Danemarca.

10 afişări
Imaginea articolului Ziarele din întreaga lume fac inovaţii în ceea ce priveşte vânzarea de publicitate

Ziarele din întreaga lume fac inovaţii în ceea ce priveşte vânzarea de publicitate (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit unui comunicat al WAN-IFRA (World Association of Newspapers and News Publishers), organizatoarea conferinţei, pe fondul diminuării veniturilor din publicitate - o consecinţă a recesiunii -, dar şi al intensificării competiţiei de pe piaţă, ziarele au dezvoltat rapid noi modalităţi de a genera venituri.

La World Newspaper Advertising Conference, care s-a desfăşurat pe parcursul săptămânii trecute şi s-a încheiat vineri, au fost examinate noile tendinţe din industria media, dar şi câteva proiecte neobişnuite, care demonstrează cât de adaptabile pot fi ziarele.

În cadrul conferinţei au fost dezbătute mai multe teme, printre care modul în care se poate obţine o audienţă mai mare, necesitatea unei cercetări de piaţă privind advertising-ul şi felul în care se pot diversifica sursele de venit în cadrul unei companii media moderne.

Matthew Dodd, vicepreşedinte al departamentului de cercetare şi analiză al Nielsen Online EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), a vorbit despre neajunsurile modelului de publicitate online care măsoară eficienţa unei reclame prin intermediul numărului de click-uri.

"Nu există niciun fel de corelare între numărul de click-uri şi ROI (return on investment). Măsurarea numărului de click-uri este anacronică. De ce continuăm să o folosim? Deoarece suntem leneşi şi brandurile sunt leneşe. Încercăm să îi îndepărtăm pe advertiseri de acest model", a declarat Dodd.

Belinda Beeftink, Associate Director la divizia de cercetare media din cadrul Institute of Practioners in Advertising din Londra, a subliniat importanţa de a cunoaşte obiceiurile de consum media online ale clienţilor, pentru ca targetarea să fie mai eficientă.

Trebuie înţeles "ce fac, cu cine sunt, cât timp petrec făcând o singură activitate sau multiple activităţi, întreaga dimensiune a vieţii reale" a spus Beeftink.

Potrivit participanţilor la conferinţă, două noi tendinţe pe piaţa media se referă la prezenţa ziarelor pe reţelele de socializare şi la încercarea de a găsi metode de publicitate online fără a utiliza soluţiile Google.

"Nu e nevoie să aştepţi să vină Google ca să mănânce mai mult din prânzul tău, poţi face singur asta", a declarat Moritz Wuttke, fondator al companiei NextMedia Initiatives şi fost CEO al reţelei de agenţii Publicitas din Asia şi China, încercând să evidenţieze prin intermediul unei metafore necesitatea companiilor de a găsi soluţii proprii fără a apela la serviciile gigantului american.

World Association of Newspapers, organizaţia globală a industriei ziarelor, cu sediul la Paris, susţine şi promovează libertatea presei şi interesele de business şi profesionale ale ziarelor din întreaga lume. Asociaţia reprezintă 18.000 de ziare şi are ca membre 77 de asociaţii naţionale, companii de publishing şi directori individuali de ziare din 102 ţări, precum şi 12 agenţii de presă şi 11 grupuri de presă regionale şi internaţionale.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici