GALERIE FOTO  A fost prezentat cel mai mare avion din istoria aviaţiei. Mastodontul cu aripi nu va transporta pasageri sau mărfuri

  • Se numeşte WindRunner şi a fost proiectat de startup-ul Radia cu scopul de a facilita creşterea energiei regenerabile.
  • Criza energetică globală a făcut ca parcurile eoliene pe uscat să reprezinte o opţiune potenţială de creştere.
  • Turbinele eoliene mai mari produc mai multă energie decât cele standard, însă componentele sunt prea mari pentru a fi transportate terestru, aşa că a apărut aeronava-gigant.
11625 afișări
Imaginea articolului A fost prezentat cel mai mare avion din istoria aviaţiei. Mastodontul cu aripi nu va transporta pasageri sau mărfuri

Soluţia a fost oferită de un startup de energie din Colorado, Radia, care a dezvoltat cea mai mare aeronavă din istoria aviaţiei. Este vorba despre avionul WindRunner, a cărui misiune va fi să livreze pale gigantice lungi de 92 de metri direct parcurilor eoliene.

Pentru a ajuta lumea să atingă obiectivele de decarbonizare, avionul va folosi combustibil durabil pentru aviaţie şi va avea nevoie doar de o simplă pistă de pământ sau din pietriş pe care să aterizeze.

Va opera din hub-uri regionale, spune Radia, livrând acolo unde este necesar şi „poate ateriza pe piste de până la 1.800 de metri lungime, ceea ce nicio altă aeronavă comercială mare nu poate face”.

Va transporta cea mai mare încărcătură utilă dusă vreodată pe calea aerului. WindRunner va avea un volum al calei de marfă de 272.000 de picioare cubi, suficient pentru a ţine trei piscine de dimensiuni olimpice.

Este de 12 ori volumul unui Boeing 747-400 şi, la 108 metri lungime şi cu 39 de metri mai lung. Anvergura aripilor este de 80 de metri, egală cu patru piste de bowling.

Iar când proiectul va fi finalizat, Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, care a fost distrus la începutul invaziei Rusiei în Ucraina, îşi va pierde recordul.

Windrunner încarcă o turbină eoliană

Radia spune că foloseşte materiale, componente şi tehnici de fabricaţie dovedite care au primit aprobarea FAA (Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA), care sunt deja în producţie în masă şi care „prezintă un risc scăzut”.

Radia se bazează pe estimarea organizaţiei de cercetare Bloomberg NEF că 10 trilioane de dolari vor fi cheltuite pentru energia eoliană de pe uscat până în 2050.

Dezvoltarea WindRunner vizează realizarea GigaWind, turbinele XXL produse de partenerii Radia, care includ cinci dintre cei şase principali producători de turbine din lume.

În prezent, paletele turbinei au în mod normal 70 de metri sau mai puţin, dar Radia vrea să implementeze pale de până la 104 de metri. Compania susţine că turbinele GigaWind ar putea fi de două până la trei ori mai puternice şi mai profitabile decât cele folosite astăzi.

Fondatorul şi CEO-ul este Mark Lundstrum, un antreprenor interprofesional şi inginer aerospaţial al MIT, care a fondat Radia în 2016. Compania spune că echipa sa de consilieri include foşti oameni de top de la Boeing, MIT, Rolls-Royce şi FAA.

Apar şi nume precum secretarul pentru Energie, Ernest Moniz, şi fostul prim-ministru al Australiei, Malcolm Turnbull. WindRunner este programat pentru decolare înainte de sfârşitul deceniului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici