- Home
- Economic
- (21.03.2024, 15:02)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GALERIE FOTO A fost prezentat cel mai mare avion din istoria aviaţiei. Mastodontul cu aripi nu va transporta pasageri sau mărfuri
- Se numeşte WindRunner şi a fost proiectat de startup-ul Radia cu scopul de a facilita creşterea energiei regenerabile.
- Criza energetică globală a făcut ca parcurile eoliene pe uscat să reprezinte o opţiune potenţială de creştere.
- Turbinele eoliene mai mari produc mai multă energie decât cele standard, însă componentele sunt prea mari pentru a fi transportate terestru, aşa că a apărut aeronava-gigant.
11625 afișări
Soluţia a fost oferită de un startup de energie din Colorado, Radia, care a dezvoltat cea mai mare aeronavă din istoria aviaţiei. Este vorba despre avionul WindRunner, a cărui misiune va fi să livreze pale gigantice lungi de 92 de metri direct parcurilor eoliene.
Pentru a ajuta lumea să atingă obiectivele de decarbonizare, avionul va folosi combustibil durabil pentru aviaţie şi va avea nevoie doar de o simplă pistă de pământ sau din pietriş pe care să aterizeze.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Spionii” ajung în Germania. Șase persoane au fost au fost acuzate că ar spiona pentru Rusia și China
-
Hamas a publicat un videoclip în care apar doi ostatici din Gaza
-
Atentatul de la Moscova. A fost arestată a 12-a persoană
-
Sud coreenii de la Hanwha au pus ochii pe România. Programul vehiculelor de luptă a infanteriei, marea miză. Partea a II-a
Va opera din hub-uri regionale, spune Radia, livrând acolo unde este necesar şi „poate ateriza pe piste de până la 1.800 de metri lungime, ceea ce nicio altă aeronavă comercială mare nu poate face”.
Va transporta cea mai mare încărcătură utilă dusă vreodată pe calea aerului. WindRunner va avea un volum al calei de marfă de 272.000 de picioare cubi, suficient pentru a ţine trei piscine de dimensiuni olimpice.
Este de 12 ori volumul unui Boeing 747-400 şi, la 108 metri lungime şi cu 39 de metri mai lung. Anvergura aripilor este de 80 de metri, egală cu patru piste de bowling.
Iar când proiectul va fi finalizat, Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, care a fost distrus la începutul invaziei Rusiei în Ucraina, îşi va pierde recordul.
Windrunner încarcă o turbină eoliană
Radia spune că foloseşte materiale, componente şi tehnici de fabricaţie dovedite care au primit aprobarea FAA (Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA), care sunt deja în producţie în masă şi care „prezintă un risc scăzut”.
Radia se bazează pe estimarea organizaţiei de cercetare Bloomberg NEF că 10 trilioane de dolari vor fi cheltuite pentru energia eoliană de pe uscat până în 2050.
Dezvoltarea WindRunner vizează realizarea GigaWind, turbinele XXL produse de partenerii Radia, care includ cinci dintre cei şase principali producători de turbine din lume.
În prezent, paletele turbinei au în mod normal 70 de metri sau mai puţin, dar Radia vrea să implementeze pale de până la 104 de metri. Compania susţine că turbinele GigaWind ar putea fi de două până la trei ori mai puternice şi mai profitabile decât cele folosite astăzi.
Fondatorul şi CEO-ul este Mark Lundstrum, un antreprenor interprofesional şi inginer aerospaţial al MIT, care a fondat Radia în 2016. Compania spune că echipa sa de consilieri include foşti oameni de top de la Boeing, MIT, Rolls-Royce şi FAA.
Apar şi nume precum secretarul pentru Energie, Ernest Moniz, şi fostul prim-ministru al Australiei, Malcolm Turnbull. WindRunner este programat pentru decolare înainte de sfârşitul deceniului.
Citește pe alephnews.ro: Irakul incriminează relaţiile între persoane de acelaşi sex. Pedeapsa maximă este 15 ani de închisoare
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Die Welt a publicat acordul de pace pe care Ucraina și Rusia l-ar fi putut semna încă din aprilie 2022
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis după ce s-au pregătit de înmormântare
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe