- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România
Un economist american analizează un fenomen economic despre care nu s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, respectiv ”shrinkflaţia”, care se manifestă prin reducerea cantităţii unui produs prin păstrarea în acelaşi timp a preţului, scrie Bloomberg.
Aţi auzit de “Shrinkflaţie"? Este fenomenul economic care apare înainte ca preţurile să sară în aer, şi este prezent şi în România (Imagine: Shutterstock)
Pippa Malmgren, un fost consilier al fostului preşedinte American George W. Bush, încearcă să tragă un semnal de alarmă asupra fenomenului prin care companiile îi taxează cel puţin la fel pe consumatori pentru o cantitate mai mica.
Termenul folosit de ea, ”Shrinkflation” ( un cuvânt inventat în limba engleză prin combinarea termenilor ”shrink” – micşorarea, şi ”inflation” – inflaţia – (n.red) a fost depistat pentru prima data în anii 70. “Shrinkflaţia” aplicată bunurilor este exact ce s-a întâmplat în anii ’70, chiar înainte de a se instala inflaţia” , scrie Malmgren.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Spania va trimite rachete Patriot Ucrainei, însă Grecia exclude furnizarea de sisteme de apărare antiaeriană către Kiev
-
Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost reţinut
-
Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Grecia nu va trimite sisteme Patriot în Ucraina / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă
Un exemplu poate fi ciocolata Dairy Milk, podusă de Mondelez International. În 2011, compania a eliminat două patrăţele din tableta de ciocolată, menţinând astfel preţul neschimbat.
Citeşte mai multe despre acest fenomen economic pe www.zf.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO