AVAS a transmis CE documentele solicitate

România a transmis Comisiei Europene (CE) clauzele confidenţiale ale contractelor de privatizare a companiilor Automobile Craiova, Tractorul Braşov şi Petrotub Roman, şi a cerut autorităţilor europene să prelungească perioada de remitere a datelor privind ajutorul de stat la Tractorul şi Petrotub.

2 afișări
Imaginea articolului AVAS a transmis CE documentele solicitate

AVAS a transmis CE clauzele confidenţiale la privatizarea Automobile Craiova, Tractorul şi Petrotub

"Pentru toate cele trei societăţi, statul român a transmis elementele de confidenţialitate din deciziile de deschidere a investigaţiilor care nu vor fi publicate în Jurnalul Oficial, încadrându-se în termenul stabilit de 15 zile lucrătoare de la primirea scrisorii", a comunicat, pentru MEDIAFAX, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Conform procedurilor comunitare, termenul legal pentru transmiterea informaţiilor legate de o investigaţie deschisă de Comisia Europeană este de o lună de la primirea notificării.

Rapoartele vor conţine informaţii de la mai multe instituţii, printre care Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Muncii şi Consiliul Concurenţei.

"Având în vedere că răspunsurile necesită o activitate laborioasă a mai multor instituţii ale statului, pentru Tractorul şi Petrotub (actuala Mittal Steel Roman, n.r.) s-a solicitat o prelungire de 30 de zile pentru transmiterea răspunsului", potrivit oficialilor AVAS.

Deciziile de deschidere a investigaţiilor privind măsurile de sprijin financiar puse în aplicare de România la momentul privatizării Petrotub Roman şi cu privire la ajutorul de stat implicat la uzina Tractorul au fost transmise Guvernului la 26 septembrie, iar pentru vânzarea companiei Automobile Craiova la 10 octombrie.

Potrivit CE, la vânzarea activelor Tractorul către Flavus Investiţii, pentru 77 de milioane de euro, au fost impuse unele condiţii care au drept consecinţă un preţ de vânzare mai mic decât cel care ar fi putut fi obţinut într-o licitaţie necondiţionată şi, prin urmare, implică un ajutor de stat.

Oficialii europeni consideră că menţinerea producţiei de tractoare pentru următorii 10 ani asigură faptul că noul proprietar va menţine un anumit nivel de activitate economică şi, în consecinţă, oferă un avantaj societăţii privatizate.

În ceea ce priveşte privatizarea producătorului de ţevi din Roman, preluat în 2003 de grupul Mittal Steel, CE a anunţat că este posibil ca autorităţile române să fi acordat un ajutor de stat de 26 de milioane de euro, prin anularea datoriilor companiei.

La vânzarea Automobile Craiova, CE consideră că anularea datoriilor şi impunerea unor condiţii la privatizarea companiei ar putea însemna unele ajutoare de stat.

Contractul de privatizare a Automobile cu grupul american Ford în limba engleză a fost semnat la 12 septembrie la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, iar cel în limba română a fost parafat două zile mai târziu, la Craiova.

Ford a preluat acţiunile deţinute de stat la Automobile Craiova - reprezentând 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro, producătorul american angajându-se la investiţii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii şi la suplimentarea numărului de angajaţi.

Finalizarea tranzacţiei este prevăzută pentru 30 ianuarie 2008, potrivit contractului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici