Vânzarea pachetului majoritar de acţiuni al Automobile Craiova de către statul român nu a respectat legislaţia comunitară, întrucât Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a oferit anumite condiţii care au dus la scăderea preţului, potrivit purtătorului de cuvânt.
"Ajutorul ilegal de 27 milioane de euro este diferenţa dintre preţul de piaţă şi sumă plătită de cumpărător", a spus Laitenberger într-o conferinţă de presă pe tema finalizării investigaţiei CE.
Comisia Europeană a finalizat investigaţia iniţiată în octombrie 2007 privind privatizarea Automobile Craiova şi a constatat că România a impus o serie de condiţii pentru asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai redus, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Potrivit ministrului delegat pentru Relaţia cu Parlementul, Mihai Voicu, care deţine şi funcţia de membru al comisiei de privatizare, solicitarea CE pentru recuperarea ajutorului de stat ilegal de 27 milioane euro nu va afecta finalizarea procesului de privatizare a Automobile Craiova, unde grupul american Ford va începe producţia în perioada imediat următoare.
"Privatizarea Automobile Craiova cu grupul Ford va fi finalizată, iar Parlamentul va da, săptămâna viitoare, votul final asupra Legii de privatizare", a declarat agenţiei MEDIAFAX Vociu.
El a precizat că reprezentanţii Ford se vor întâlni, joi, la Prefectura judeţului Dolj, cu autorităţile locale, pentru a stabili detaliile legate de începerea procesului de producţie la Automobile Craiova.